لایسنس سیسکو وایرلس

لایسنس سیسکو WLC

AIR CT3504 K9 scaled 1

لایسنس سیسکو WLC

 

معرفی سیسکو WLC

دستگاه های سری بی سیم سیسکو (WLC) یک راه حل واحد برای پیکربندی، مدیریت و پشتیبانی شبکه های بی سیم شرکتی، صرف نظر از اندازه و مکان آنها ارائه می دهند WLC . های سیسکو طی دهه گذشته بسیار محبوب شده اند زیرا شرکت ها از طرح های مستقر Access Point (AP)  به یک طراحی مبتنی بر کنترل کننده متمرکز منتقل می شوند و از مزایای عملکرد پیشرفته همراه با سیستم کنترل پیشرفته بهره می برند.
در حال حاضر سیسکو مدلهای مختلف لایسنس سیسکو WLC را ارائه می دهد که هرکدام برای شبکه هایی با اندازه های مختلف طراحی شده اند. همانطور که انتظار می رفت، مدل های بزرگترWLC 8500, 7500, 5760 etc) )و غیره) رابط های شبکه با سرعت بیشتر گیگابایت، در دسترس بودن بالا و برخی از ویژگی های پیشرفته مورد نیاز در شبکه های پیچیده  را ارائه می دهند.

ویژگی های سیسکو WLC

  • دارای امنیت بالا است و از ویزگی های حائز اهمیت آن به من بودن آن می توان اشاره نمود . شما می توانید شبکه خود را با تقسیم بندی ساده امن کنید و تهدیدهای رمزگذاری شده را شناسایی کنید.
  • دارای سیستم باهوشی است به این گونه که می توان برای کارایی بالا شبکه بی سیم خود را در محل یا در فضای ابری مستقر کنید. آن را با Cisco DNA Center یا API های قابل برنامه ریزی مدیریت کنید.
  • دارای تجربه کاربری مطلوب برای عیب یابی سریعتر مورد استفاده قرار می­گیرد.
  • این قابلیت وجود دارد شبکه خود را بدون هیچ گونه اختلالی ارتقا دهید.

به معرفی چند نمونه از محصولات پرطرفدار سیسکو WLC می پردازیم :

Physical controllers

  • Catalyst 9800-L (new)
  • Catalyst 9800-40
  • Catalyst 9800-80

Cloud controllers

  • Public cloud
  • Private cloud

Embedded​ wireless

  • Catalyst 9800 embedded on a Catalyst 9100 access point
  • Catalyst 9800 embedded on a Catalyst 9000 switch

Controller-less

راه حل بی سیم سیسکو برای ارائه راه حل های شبکه بی سیم 802.11 برای شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات طراحی شده است. راه حل بی سیم سیسکو استقرار و مدیریت شبکه های بی سیم در مقیاس بزرگ را ساده کرده و یک زیرساخت امنیتی منحصر به فرد در کلاس را فراهم می کند. سیستم عامل کلیه توابع کلاینت داده ، ارتباطات و مدیریت سیستم را مدیریت می کند ، توابع مدیریت منابع رادیویی (RRM) را انجام می دهد ، سیاست های حرکتی سیستم را با استفاده از راه حل امنیتی سیستم عامل مدیریت می کند و تمام توابع امنیتی را با استفاده از چارچوب امنیتی سیستم عامل هماهنگ می کند.

این شکل معماری نمونه ای از یک شبکه سازمانی بی سیم سیسکو را نشان می دهد:

شکل 1. نمونه معماری شبکه سازمانی بی سیم سیسکو
423857

عناصر به هم پیوسته ای که با هم کار می کنند تا یک راه حل بی سیم طبقه بندی سازمانی واحد ارائه دهند:

  • دستگاه های مشتری

  • نقاط دسترسی (AP)

  • یکپارچه سازی شبکه از طریق کنترل کننده های بی سیم سیسکو (WLC)

  • مدیریت شبکه

  • خدمات تحرک

با پایه ای از دستگاه های کلاینت ، هر عنصر با توجه به نیاز شبکه به تکامل و رشد ، قابلیت های خود را اضافه می کند و با عناصر بالا و پایین آن ارتباط برقرار می کند تا یک راه حل WLAN جامع و امن ایجاد کند.

اجزای اصلی

یک شبکه بی سیم سیسکو از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است:

  • کنترل کننده های بی سیم سیسکو – کنترل کننده ها سیستم عامل های سوئیچ بی سیم با کارایی بالا در کلاس سازمانی هستند که از پروتکل های 802.11a / n / ac و 802.11b / g / n پشتیبانی می کنند. آنها تحت کنترل سیستم عامل ، که شامل مدیریت منابع رادیویی (RRM) است ، کار می کنند و یک راه حل بی سیم سیسکو ایجاد می کنند که می تواند به طور خودکار با تغییرات زمان واقعی در محیط RF 802.11 تنظیم شود. کنترلرها در اطراف شبکه با کارایی بالا و سخت افزار امنیتی ساخته شده اند ، و در نتیجه شبکه های سازمانی بسیار مطمئن 802.11 با امنیت بی نظیر ایجاد می شوند.

    کنترل کننده های زیر پشتیبانی می شوند:

  • نقاط دسترسی Cisco Aironet (APs) – نقاط دسترسی بی سیم سری Aironet سیسکو می توانند در یک شبکه توزیع شده یا متمرکز برای یک شعبه ، دانشگاه یا شرکت بزرگ مستقر شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های کاربردی ، به https://www.cisco.com/c/en/us/products/wireless/access-points/index.html مراجعه کنید.

  • Cisco Prime Infrastructure (PI) – Cisco Prime Infrastructure می تواند برای پیکربندی و نظارت بر یک یا چند کنترل کننده و برنامه های کاربردی مرتبط استفاده شود. Cisco PI ابزاری برای تسهیل نظارت و کنترل سیستم بزرگ دارد. هنگامی که از Cisco PI در راه حل بی سیم Cisco خود استفاده می کنید ، کنترل کننده ها به طور دوره ای مشتری ، نقطه دسترسی سرکش ، مشتری نقطه دسترسی سرکش ، شناسه فرکانس رادیویی (RFID) را تعیین می کنند و مکان ها را در پایگاه داده Cisco PI ذخیره می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Cisco PI ، به http://www.cisco.com/c/en/us/support/cloud-systems-management/prime-infrastructure/tsd-products-support-series-home.html مراجعه کنید .

  • تجارب همراه سیسکو (CMX) – تجارب متصل سیسکو (CMX) به عنوان بستری برای استقرار و اجرای تجارب متصل سیسکو (سیسکو CMX) عمل می کند. Cisco Connected Mobile Experiences (CMX) در دو حالت تحویل می شود — دستگاه فیزیکی (جعبه) و دستگاه مجازی (مستقر شده با استفاده از VMware vSphere Client). با استفاده از شبکه بی سیم سیسکو و هوش مکانی از Cisco MSE ، Cisco CMX به شما کمک می کند تجربه های شخصی سازی موبایل را برای کاربران نهایی ایجاد کنید و با خدمات مبتنی بر مکان ، بهره وری عملیاتی کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Cisco CMX ، به https://www.cisco.com/c/en/us/support/wireless/connected-mobile-experiences/tsd-products-support-series-home.html مراجعه کنید..

  • Cisco DNA Spaces – Cisco DNA Spaces یک پلت فرم تعامل چند کاناله است که به شما امکان می دهد در مکان های تجاری فیزیکی خود با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید ، آنها را بشناسید و با آنها درگیر شوید. این بخش های مختلف تجاری از جمله خرده فروشی ، تولید ، مهمان نوازی ، مراقبت های بهداشتی ، آموزش ، خدمات مالی ، فضاهای کاری شرکت و غیره را پوشش می دهد. Cisco DNA Spaces همچنین راه حل هایی برای نظارت و مدیریت دارایی در محل شما ارائه می دهد.

    Cisco DNA Spaces: Connector Cisco DNA Spaces را قادر می سازد تا با چندین كنترل كننده بی سیم Cisco (كنترل كننده) به طور م allowingثر با اجازه دادن به هر كنترلر برای انتقال داده های مشتری با شدت بالا بدون از دست دادن اطلاعات مشتری ، ارتباط برقرار كند.

    برای اطلاعات در مورد نحوه پیکربندی Cisco DNA Spaces و اتصال دهنده ، به https://www.cisco.com/c/en/us/support/wireless/dna-spaces/products-installation-and-configuration-guides-list مراجعه کنید. اچ تی ام ال .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ملاحظات طراحی برای تحرک سازمانی ، به راهنمای طراحی تحرک سازمانی در مراجعه کنید:

https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/wireless/controller/8-5/Enterprise-Mobility-8-5-Design-Guide/Enterprise_Mobility_8-5_Deployment_Guide.html

بررسی اجمالی Cisco Mobility Express

راه حل شبکه بی سیم Cisco Mobility Express شامل حداقل یک نقطه دسترسی 802.11ac Wave 2 Cisco Aironet (AP) با یک کنترل کننده بی سیم مبتنی بر نرم افزار داخلی است که سایر برنامه های کاربردی شبکه را مدیریت می کند.

از AP ​​که به عنوان کنترل کننده استفاده می شود به عنوان AP اصلی در حالی که سایر AP در شبکه Cisco Mobility Express ، که توسط این AP اصلی مدیریت می شود ، به عنوان AP زیردسته یاد می شود.

علاوه بر این که به عنوان کنترل کننده عمل می کند ، AP اولیه همچنین به عنوان AP برای خدمت به مشتریان همراه با AP های تابعه عمل می کند.

Cisco Mobility Express بیشتر ویژگی های کنترلرها را فراهم می کند و قابلیت رابط با موارد زیر را دارد:

  • Cisco Prime Infrastructure – برای مدیریت شبکه ساده ، از جمله مدیریت گروه های AP

  • Cisco Identity Services Engine – برای اجرای سیاست های پیشرفته

  • تجارب متصل به موبایل (CMX) – برای ارائه تجزیه و تحلیل حضور و دسترسی مهمان با استفاده از Connect & Eng

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از Cisco Mobility Express ، به راهنمای کاربر برای نسخه های مربوطه مراجعه کنید: https://www.cisco.com/c/en/us/support/wireless/mobility-express/products-installation-and-configuration- guides-list.html

 

 

Cisco Wireless Solution is designed to provide 802.11 wireless networking solutions for enterprises and service providers. Cisco Wireless Solution simplifies deploying and managing large-scale wireless LANs and enables a unique best-in-class security infrastructure. The operating system manages all data client, communications, and system administration functions, performs radio resource management (RRM) functions, manages system-wide mobility policies using the operating system security solution, and coordinates all security functions using the operating system security framework.

This figure shows a sample architecture of a Cisco Wireless Enterprise Network:

Figure 1. Sample Cisco Wireless Enterprise Network Architecture
423857

The interconnected elements that work together to deliver a unified enterprise-class wireless solution include:

  • Client devices

  • Access points (APs)

  • Network unification through Cisco Wireless Controllers (WLCs)

  • Network management

  • Mobility services

Beginning with a base of client devices, each element adds capabilities as the network needs to evolve and grow, interconnecting with the elements above and below it to create a comprehensive, secure WLAN solution.

Core Components

A Cisco Wireless network consists of the following core components:

For more information about design considerations for enterprise mobility, see the Enterprise Mobility Design Guide at:

https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/wireless/controller/8-5/Enterprise-Mobility-8-5-Design-Guide/Enterprise_Mobility_8-5_Deployment_Guide.html

Overview of Cisco Mobility Express

The Cisco Mobility Express wireless network solution comprises of at least one 802.11ac Wave 2 Cisco Aironet Series access point (AP) with an in-built software-based wireless controller managing other APs in the network.

The AP acting as the controller is referred to as the primary AP while the other APs in the Cisco Mobility Express network, which are managed by this primary AP, are referred to as subordinate APs.

In addition to acting as a controllers, the primary AP also operates as an AP to serve clients along with the subordinate APs.

Cisco Mobility Express provides most features of a controllers and has the capability to interface with the following:

  • Cisco Prime Infrastructure—For simplified network management, including managing AP groups

  • Cisco Identity Services Engine—For advanced policy enforcement

  • Connected Mobile Experiences (CMX)—For providing presence analytics and guest access using Connect & Engage

For more information about using Cisco Mobility Express, see the user guide for relevant releases at: https://www.cisco.com/c/en/us/support/wireless/mobility-express/products-installation-and-configuration-guides-list.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *