لایسنس سیسکو UC

لایسنس CMS سیسکو

CMS-PIC

لایسنس CMS سیسکو

CMS یا Cisco Meeting Server مهم ترین نرم افزار ویدئو کنفرانس شرکت سیسکو می باشد و لایسنس این محصول به صورت Shared Multiparty , Personal Multiparty قابل ارائه است. در سال های جدید این لایسنس ها به Shared Multiparty Plus و Personal Multiparty Plus تغییر یافت و در واقع بسیار کامل تر نسبت به قبل شد.

این امکان وجود دارد که علاوه بر خرید لایسنس CMS به صورت جداگانه، از طریق CUWL Meeting نیز خریداری License صورت گیرد. شرکت Cisco  از CUCM نسخه ۱۰ به بعد یک روش Licensing ارائه نمود که در آن کاربر با خزید هز نوع  لایسنس این امکان را پیدا می کرد که بتواند یک سری از محصولات سیسکو را فعال سازی یا Active نماید.

 

 

CMS License2

 

 

همانطور که در جدول بالا مشخص است کاربر با خرید CUWL-12x-K9 که در واقع Top-Leve License می باشد می تواند NEW-UWL-12X-MTG را خریداری کند ، با خرید این نوع لایسنس که نوع جدیدی از لایسنس های زیرشاخه UWL می باشد کاربر می تواند لایسنس CMS را نیز داشته باشد و نرم افزار Cisco Meeting Server را فعال نماید. همانطور که مشخص است قیمت این نوع لایسنس بسیار بالا می باشد و قیمت Cisco GPL آن ۶۰۰$ است و نکته مهم اینکه برای خرید آن حداقل باید ۲۵ عدد از این نوع لایسنس MTG خریداری گردد که مجموع قیمت در حدود ۱۵۰۰۰ هزار دلار خواهد شد که در مقایسه با LIC-SMP که  ۱۲۰۰۰ دلار قیمت دارد ، در حدود ۳۰۰۰ دلار از لحاظ GPL گرانتر می باشد.

از نکات مهمی که در خرید لایسنس CMS باید به آن توجه کنیم این است که در نسخه های قبلی Licensing ویدئو کنفرانس کاربر می بایست به ازای هر Participant که در کنفرانس شرکت می کرد یک لایسنس خریداری می نمود ولی در روش جدید کاربر به ازای هر Meeting یک لایسنس خریداری می کند و تعداد Participant ها یا شرکت کنندگان تاثیری در تعداد لایسنس ها ندارد و فقط مشخص کننده مقدار Resource  لازم برای سخت افزار ویدئو کنفرانس می باشد. به طور مثال در صورتی که ما ۱۰۰ عدد شرکت کننده یا Participant داشته باشیم که این تعداد بخواهند نهایتاً دو عدد Meeting همزمان برقرار نمایند، ماکزیمم به دو عدد لایسنس احتیاج داریم.

سرور میتینگ سیسکو (Cisco) با بهره گیری همزمان صدا، تصویر و ارتباطتن از طریق وب کم ، امکان پاسخگویی به نیاز های متنوع در محیط های کاری مدرن را دارد. برنامه جلسه Cisco به تمامی افراد این امکان را میدهد که  با استفاده از سیستم  کامپیوتر دفتر خود،  و یا از طریق دستگاه موبایل و یا یک مرور گر به آسانی بتوانند  جلسه  ای را ترتیب دهند، به جلسه ای بپیوند و یا از جلسه ای خارج شوند. مدیریت میتینگ  به اپراتور ها  امکان نظارت و کنترل میتینگ را میدهد. سرور میتینگ Cisco کمک میکند تا همه ی طرف  ها یک جلسه ی دوستانه و با ثبات را تجربه کنند ، هر چند که از طریق امکانات ویدیویی Cisco و یا حتی یک شرکت ثالث مثل Cisco Jabber ، و یا نرم افزار های میتینگ Cisco ( یک  شرکت بومی  و یا از طریق  مرورگر سازگار WebRTC) و یا حتی از طریق اسکایپ  در این جلسه شرکت کرده باشند.

تعداد افرادی که میتوانند در جلسه شرکت کنند تا حداکثر مجاز پشتیبانی شده توسط گروه  می باشدو بکارگیری پهنای باند برای کاهش هرینه ها بهینه سازی شده است.  سرور میتینگ Cisco،  یک تجربه کاربری ساده، و آسان را فراهم می کند.  مقیاس های این سرور برای کاربرد های مختلف براحتی کوچک و بزرگ میشود  و در صورت نیاز ظرفیت آن قابل افزایش است.  مدل مشتری محور  ” همه چیز یکجا ”  به شما این امکان را میدهد که خدمات  مورد نیاز خود را خریداری نمایید و همچنین با گذر زمان و رشد بیشتر سازمان به شما امکان افزودن به اپشن های خدمات را میدهد. سرور ترکیبی Cisco و مدل صدور مجوز آن به شما امکان انعطاف پذیری برای رفع نیازهای متغیر سازمان را می دهد. نرم افزار میتینگ Cisco در سیستم های عامل محتلفی از جمله Mac, PC, iOS, WebRTC سازگار با مرورگر های مختلف  قابل راه اندازی می باشد  و به طیف گسترده ای از کاربران  امکان دسترسی به قابلیت های آن  را  می دهد. نرم افزار ، در واقع پرتال کاربر است که قابلیت ایجاد یک یا چندین فضا را دارد که قابل تغییر و اصلاح می باشند (برای مثال،  میتوانید نام فضا را تغییر دهید، اعضا را اضافه کنید ، PIN ها و غیره). پیوستن به فضای جلسه به سادگی  کلیک کردن یک دکمه است و سپس یک رابط ساده و بصری برای  مدیریت جلسه ایجاد میشود. (ببینید که چه کسی در جلسه حضور دارد، شرکت کنندگان را اضافه کنید، حذف کنید  یا صدایشان را ببندید  و غیره). مدیریت میتینگ Cisco ابزاری نظارت اپراتور ها و مدیریت میتینگدر سرور میتینگ Cisco است. مدیران به راحتی می توانند تمام میتینگ فعال را با کنترل های نظیر اضافه کردن، حذف کردن کردن و یا بستن  و تعلیق شرکت کنندگان ها نظارت کنند. چیدمان را تغییر دهند  و به ضبط   میتینگ بپردازند و یا آن را متوقف کنند و غیره.

سرور میتینگ Cisco، نرم افزار های میتینگ و مدیریت میتینگ Cisco برای همکاری با مدیریت ارتباطات یکپارچه ی Cisco ، ™Cisco Expressway  و یا  سرور ارتباطات ویدیوئی  Cisco TelePresence برای کنترل تلفن  قابل  استفاده است. Cisco Expressway یرای پابلیش کردن سرویس بر روی اینترنت مناسب است و Cisco TelePresence Management برای برنامه ریزی جلسه های از پیش مشخص شده استفاده میشود. زیرساخت های ثالث نیز قابل  پشتیبانی است.

معماری Cisco Meeting Server

درتمامی معماری های مطرح شده ،لازمه ارتباط بین تمامی اجزا از طریق SIP TLS ،SSL و X.509 certificate می باشد و امکان ایجاد مجوزهای Private CA-Signed در سازمان با استفاده از CA سرور داخلی است

CMS

 

 

e5b7c8

 

 

ویژگی های برجسته

  • هر کسی می تواند به جلسه بپیوندد و از یک تجربه با کیفیت بالا، سازگار و دوستانه  لذت ببرد
  • نقاط انتهایی سیسکو یا شخص ثالث
  • نرم افزار  جلسه سیسکو (بومی یا با یک مرورگر سازگار با WebRTC)

دید کلی

  • برگزاری جلسات امن (رمزگذاری ، PIN )
  • امکان یکپارچه سازی با سرور Cisco Unified Communication Manager به منظور استفاده از قابلیت Ad Hoc کنفرانس
  • امکان یکپارچه سازی با Expressway برای ایجاد کنفرانس با تجهیزات ویدئویی خارج از محیط سازمانی
  • امکان ادغام با نرم افزار TMS برای برگزاری جلسات از پیش برنامه ریزی شده
  • امکان یکپارچه سازی با LDAP
  • امکان ضبط و آرشیو جلسات
  • شرکت در جلسه با استفاده از سرویس وب تحت فناوری WebRTC
  • امکاناتی برای کنترل جلسات و چیدمان Layout
  • امکان بهینه سازی پهنای باند بین مکانهای مختلف
  • به اشتراک گذاری محتوا

ویژگی ها

  • امکان برقراری 40 تماس در لحظه
  • امکان کلاستر و افزایش ظرفیت تا 16800 پورت
  • در یک جلسه می توان تا سقف 450 نفر شرکت کننده حضور داشته باشند و با کلاستر این ظرفیت را تا 2600 نفر افزایش داد.
  • به ازای هرسرویس Web Bridge می توان 100 ارتباط WebRTC برقرار نمود.
  • حداکثر 500 ارتباط XMPP در لحظه با استفاده از Cisco Meeting App برروی (Mac/PC/iOS/WebRTC)

تجربه کاربری بصری

کاربران نهایی می توانند بدون نگرانی در مورد نحوه ی کارکرد  این تکنولوژی ،  از آن استفاده نمایند. این محصولات  ( نرم افزار های جلسات)  طیف وسیعی از گزینه های بهینه سازی شده را  برای سناریوی های مختلف همکاری ارائه می دهد:

نقاط انتهایی سیسکو میتوانند ویدئو  ها را در دو یا سه  صفحه مانیتور  نمایش دهند.

API ها را می توان برای پیکربندی این که کدام شرکت کنندگان در صفحه نمایش دیده می شود استفاده نمود.

طیف گسترده ای  از  فرم های چیدمان وجود دارند.

لیست های ردیابی با کنترل های نهایی کاربر می تواند در نقاط پایانی  سازگار سیسکو نمایش داده شود ،  مشتریان Jabber ، برنامه جلسه سیسکو و مدیریت میتینگ سیسکو برای اپراتورها نمایش داده شود.

بررسی امکانات جدید نسخه 2.8 در CMM و CMSCMS262236

بررسی API نرم افزار سیسکو CMS

سیسکو CMS وبینار 

Cisco CMS Ordering GuideCMS

Product overview

Cisco® Meeting Server is a scalable, secure, on-premises meetings solution. Its default experience is aligned to Cisco Webex® and it also provides extensive configurability to customize video, audio, and web communication to meet the unique collaboration needs of any customer.

The Cisco Meeting Server web app allows anyone to create, join, and run meetings easily from a supported browser. Using browsers that support webRTC, users can quickly join a meeting without the need to download an application simply by clicking a link. Once in the meeting, the web app provides a complete meeting experience with roster lists and in-meeting controls. The web app is also the user’s portal to create meeting spaces, which they can then modify (for example, change the space’s name, add PINs, etc.) and share meeting join information.

Cisco Meeting Management is a mandatory component for Cisco Meeting Server; it connects to Cisco Smart licensing to simplify purchasing, registering, and monitoring licenses. In addition, it enables administrators to provision conference templates for users as well as for operators to monitor and manage meetings on Cisco Meeting Server. Operators can easily monitor all active meetings with controls, such as add, drop, or mute participants; change layouts; start or stop recording or streaming; and more.

Prominent features

High Scalability and Geographic Distribution

Meetings scale easily:

  • Up to 24 Call Bridges can be deployed per cluster to offer scale (up to 21,000 concurrent HD calls), resiliency, and multiple geographical points of presence. A review by Cisco engineering is required in designs that require eight or more servers. Call Bridges can be deployed on a mixture of hardware platforms, enabling customers to scale as required. Models include:

The Cisco Meeting Server 1000 M5 V2, which is a low-cost virtualized Cisco UCS® server for entry-level deployments, supporting up to 120 HD ports

The Cisco Meeting Server 2000, which is the industry’s highest-capacity single server, supporting up to 875 HD ports

Specification-based servers, which support up to 2.5 HD ports per physical core (further details can be found oncisco.com)

  • Clusters can be separated into call bridge groups to optimize load balancing and resource allocation based on proximity
  • Call Bridge clusters support up to 40 calls per second. (This is inclusive of participants calling in as well as internal calls required to load balance, move participants, etc.)
  • A meeting on a single Call Bridge supports up to 450 participants or up to 2,600 participants across multiple Call Bridges in a single cluster.

When meetings span multiple Call Bridge instances, intelligent distribution links are automatically maintained between Call Bridge instances to create a seamless, single meeting experience for all participants.

Conference recording and streaming are supported when you need to archive or to scale beyond the physical servers capabilities.

  • Synchronize up to 75,000 Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) users across a 24-node cluster, with a total of up to 500,000 spaces
  • The Cisco Meeting Server web app scales to the same limits as Session Initiation Protocol (SIP) video calls

Audio over webRTC is limited to 24,000 calls

Cisco Meeting Server edge can support up to SIP capacity for external HD webRTC calls, a Cisco Expressway cluster supports up to 800 external HD webRTC calls.

  • Cisco Meeting Management supports up to 10,000 meetings per week

A cluster of 24 call bridges is supported with licensing only mode

Small instances of Cisco Meeting Management support up to 10 call legs per second (peak usage) and 15 concurrent users (operators)

Large instances of Cisco Meeting Management support up to 20 call legs per second (peak usage) and 25 concurrent users (operators)

 

User Experience

The default meeting experience is aligned to Webex and optimized for Cisco collaboration endpoints, allowing end users to concentrate on collaborating without worrying about how the technology works. Additionally, the meetings are fully customizable to support specific use cases:

  • Specific meeting settings / experiences, participants permissions, etc. can all be pre-configured
  • Which participants are seen on the screen and where they are displayed can be controlled through importance levels or through pane placement
  • The ability to create and use unique custom layouts is also available via a separate license

Cisco Meeting server is optimized to work with Cisco Webex Room, Board, and desk endpoints as well as Cisco Jabber®. These devices all get roster lists and in-meeting controls to enhance the meeting experience. Specific endpoints also support unique Cisco experiences with single,  dual screen and panoramic layouts.

Unlike most soft clients, the Cisco Meeting Server web app is not restricted to a fixed 16:9 aspect ratio. It will optimize the layout to the window size that is available. A simple example is providing a different layout if the devices are in portrait or landscape mode. If the user changes the window size or aspect ratio, the web app will optimize the layout (change the number and location of participants shown) in order to give the best view of participants and minimize wasted space.

The web app also allows for the content to be displayed in a separate window to the video. This gives users more control over how they use their screen, as well as enabling a dual-screen experience with video on one screen and content on the other.

Meeting Management

Cisco Meeting Management displays active meeting information with controls for managing the Cisco Meeting Server deployment, without requiring the operator to understand the complexities of the underlying video bridge configuration and call setup. In addition it reports on license usage and allows admins to provision conference templates to simplify end-users’ creation of spaces. Supported functions include:

  • The ability to list active and upcoming meetings for a 24-hour period across Cisco Meeting Server cluster(s), as well as the ability to sort, filter, and search
  • The ability to list participants in an active meeting

See who is speaking in the conference

Sort, filter, and search participants

Mute and unmute audio for individuals, all, or groups of selected people or new participants

Mute and unmute video

Make participants important

Change the layout (meeting wide or individually)

Configure where specified participants appear on screen

Add or drop participants

View call statistics (audio, video, or presentation)

Start a recording or streaming session of the meeting

Move participants between meetings

  • Display a dashboard of license usage
  • LDAP import and daily synch for users with the ability to provision conference templates
  • Configuration of blast dial conferences
  • A meeting events log, which is retained for seven days

Simple, Predictable, All-in-One Commercial Model

Get users up and running easily, with licensing that:

  • Enables customers to purchase subscription licenses that entitle them to the entire Meetings portfolio (cloud, hybrid, or on premises) or just on premises. Alternatively, perpetual licenses for the on-premises solution are also available
  • Includes spaces (virtual meeting room environments), Cisco Meeting Server web app, Cisco Meeting Management, scheduling, Microsoft Skype for Business interoperability, and firewall traversal in one license

 

Platform support

Cisco Meeting Server software is optimized to run on Cisco Meeting Server 1000 and 2000 appliances. In terms of scale, Table 1 shows the capacity a call bridge on Cisco Meeting Server can support on each server. It assumes call rates up to 2.5Mbps, 720p5 content and G.711 for audio, other codecs and higher content resolution/framerate will reduce capacity (See the installation guides for more details). When meetings span multiple call bridges, distribution links are automatically created and also count against a server’s call count and capacity.

One of the key benefits of Cisco Meeting Server is its ability to scale flexibly. Although Table 3 shows what can be achieved in certain scenarios, individual servers can be configured to allow more participants to join meetings by incrementally changing the quality experienced by existing participants. Alternatively, in larger deployments, conferences can be load-balanced to maximize effective capacity.

Table 1.        Call Bridge capacity on supported servers

Type of call

Cisco Meeting Server 1000 M5 V2*

Cisco Meeting Server 2000 V2**

Full HD calls

1080p60 video

30 218

Full HD calls

1080p30 video

60 437

HD calls

720p30 video

120 875

SD calls

448p30 video

240 1250

Audio calls (G.711)

2200 3000

* Cisco Meeting Server 1000 is a preconfigured version of the Cisco UCS C220 M5 Rack Server. Full specifications can be found at: https://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/servers-unified-computing/ucs-c-series-rack-servers/datasheet-c78-739281.html. For Cisco Meeting Server 1000, Cisco Meeting Server runs on top of VMware, and a separate VMware license is required.

** Cisco Meeting Server 2000 is a preconfigured Cisco UCS 5108 Blade Server Chassis with eight Cisco UCS B200 M5 Blade Servers. Full specifications can be found at: https://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/servers-unified-computing/ucs-5100-series-blade-server-chassis/data_sheet_c78-526830.html and https://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/servers-unified-computing/ucs-b-series-blade-servers/datasheet-c78-739296.html. For Cisco Meeting Server 2000, Cisco Meeting Server runs directly on the server and does not require VMware.

Cisco Meeting Server requirements for specifications-based servers can be found at: https://www.cisco.com/c/dam/en/us/td/docs/voice_ip_comm/uc_system/virtualization/virtualization-cisco-meeting-server.html.

Cisco Meeting Management requirements for specification-based servers can be found at:

https://www.cisco.com/c/dam/en/us/td/docs/voice_ip_comm/uc_system/virtualization/virtualization-cisco-meeting-management.html

Product specifications

Table 2 lists the specifications for Cisco Meeting Server.

Table 2.        Specifications

Video standards

●  H.261

●  H.263 (+, ++)

●  H.264 AVC (baseline and high profile)

●  H.264 SVC

●  WebM, VP8

●  Microsoft RTV

●  HTML5/WebRTC

●  SIP, H.323, TIP

●  BFCP

●  RDP

●  Far End Camera Control (FECC) passthrough

●  RTMP and RTMPS

Audio standards

●  AAC-LD

●  Speex

●  Opus

●  G.722, G.722.1, G.722.1c, G.728, G.729a, G.711a/u

●  Audio gain control (AGC)

Bandwidth

●  Up to 6000 kbps

Resolution and frame rate

●  Up to 1080p at 60 fps for main video and up to 1080p30 / 4K 7 fps for content

●  Recordings can be configured between voice, 720p30, or 1080p30

●  Streaming can be configured between 720p30 and 1080p30

Management

●  Server management

●  LDAP-driven scripting language for configuration

●  Representational State Transfer (REST) API for assets, monitoring, and diagnostics

●  Call Detail Record (CDR) streaming for auditing

●  Syslog for diagnostics

●  Multitenancy support

●  Simple Network Management Protocol (SNMP)

●  Backup and restore

Account management and permissions

●  Supports role-based permissions by integrating with Microsoft Active Directory (AD) or Open Lightweight Directory Access Protocol (OpenLDAP)

●  Daily synchronization with the enterprise directory provides for automatic user account creation and maintenance

●  Single sign on (SSO) via SAML2 for users logging onto Cisco Meeting Server web app

Security and auditing

●  IP media (video and audio) is Advanced Encryption Standard (AES) encrypted (industry-standard Secure Real-Time Transport Protocol [SRTP])

●  All control data is authenticated and encrypted (industry-standard TLS and Secure Sockets Layer [SSL])

●  Domain Name System Security Extensions (DNSSEC)

●  IPv6 support

●  Security code or PIN option for spaces

●  On-screen visual indication of audio-only participants and encryption status

●  Field industry-standard strong cryptography protection of communications

●  JITC certified

●  FIPS-140-2

●  Network Time Protocol (NTP) authentication key support

●  Support for integrated application audit logging to monitor system changes

Diagnostics and troubleshooting

●  Syslog – local and remote

●  Crash logs

●  Log bundle

◦  System log

◦  Audit log

◦  System configuration

◦  Application configuration

◦  System information

●  Configuration backup and restore

High availability

●  Cisco Meeting Management supports an active-active high-availability model.

●  Each Cisco Meeting Management node builds its own view of the ongoing meetings on the Meeting Server clusters. As such, no information is shared between Meeting Management nodes.

Cisco Meeting Management client requirements

The browser needs to support and have enabled the following technologies:

●  WebSocket

●  HTML5

●  JavaScript

Cisco Meeting Management has been tested with the latest version of the following browsers:

●  Mozilla Firefox

●  Microsoft IE 11

●  Google Chrome

●  Safari

Cisco Meeting Server web app device compatibility

Windows, Mac OS X, Apple iOS, and Android via WebRTC-capable browsers (Chrome, Firefox, Safari, Edge, and Yandex). Refer to the release notes for the Cisco Meeting Server web app for the latest supported operating systems and browser versions.

Ordering information

Following are the four main steps for ordering Cisco Meeting Server. Refer to the ordering guide at https://www.cisco.com/c/en/us/products/conferencing/meeting-server/sales-resources-listing.html for more information.

  1. Customers should select their chosen platform. Cisco Meeting Server software has been optimized to run on the Cisco Meeting Server 1000 and 2000 appliances. Third-party servers are also supported.
  2. Flexible-capacity licensing options enable customers to deploy Cisco Meeting Server capabilities in the way that best suits their needs. Cisco Meeting Server is licensed on a per-meeting basis with Cisco Multiparty licenses. These licenses are available in the form of Personal Multiparty (named host) and Shared Multiparty (shared host) licenses. Visit https://cisco.com/go/meetingserver for more information.

Customers have choice of a Flex subscription (with entitlement to cloud, hybrid, or on premises), with monthly or yearly billing, with Cisco Software Support Services (SWSS) bundled together

Cisco Meeting Server-only subscription with monthly or yearly billing, with Cisco Software Support Services (SWSS) bundled together

Perpetual licensing with mandatory Software Support Services (SWSS) purchased separately

  1. Optional recording and streaming can be added. If you need to manage, transform, or distribute recordings or streams across the organization, solutions such as Rev and DME are available from our solutions partner, VBrick. More details are in the Cisco Meeting Server ordering guide.
  2. Cisco Multiparty licensing includes entitlement for hosting meetings, connecting with Cisco Jabber for Cisco Meeting Server and the Cisco Meeting Server web app, and Cisco Meeting Management. Software for these products can be downloaded from https://www.cisco.com/go/software with an active Cisco Support Contract.

Table 3 provides ordering information for Cisco Meeting Server.

Table 3.        Ordering information

Platform (step 1)

Description

CTI-CMS1KM52BUN-K9

Cisco Meeting Server 1000 M5 version 2 Bundle

CTI-CMS2KM52BUN-K9

Cisco Meeting Server 2000 M5 version 2 Bundle

R-CMS-K9

Virtual Edition Cisco Meeting Server Activation key for a third-party server

License (step 2a – FLEX subscription)

Description

A-FLEX (top level SKU)

Cisco the Meeting Server Subscription plan for Meetings with yearly, monthly or pre-payment and one- to five-year duration. The subscription includes Software Support Services.

A-FLEX-PMP

Personal Multiparty Meetings per host; includes TMS for scheduling services and Expressway Rich Media Services

A-FLEX-SMP

Shared Multiparty (concurrent Meeting) includes Expressway Rich Media Services

License (step 2b CMS subscription)

Description

A-CMS (top level SKU)

Cisco Meeting Server Subscription plan for Meetings with yearly, monthly, or pre-payment and one- to five-year duration. The subscription includes Software Support Services

A-CMS-EA-EC

Enterprise Agreement per host for all knowledge workers within the enterprise; unlimited Meetings includes recording, streaming, TMS for scheduling services, and Cisco Expressway Rich Media Services

A-CMS-PMP

Personal Multiparty Meetings per host, which includes TMS for scheduling services and Expressway Rich Media Services

A-CMS-SMP

Shared Multiparty (concurrent Meeting) includes Expressway Rich Media Services

License (step 2c perpetual)

Description

TP-SMP-K9

Shared Multiparty License (one concurrent meeting) – perpetual; includes Expressway Rich Media Services

Options (step 3)

Description

Subscription options

A-CMS-CUSTOM

Add the ability to create and use custom layouts

A-CMS-RECORDING

Add recording or streaming on a per-port subscription basis

A-CMS-JABBER*

Optionally add Jabber for Cisco Meeting Server with a Meetings subscription

A-CMS-JABBER-ADDON

Optionally add Jabber for Cisco Meeting Server for existing Cisco Meeting Server customers with a current support contract

Perpetual options

CMS-RECORDING (top SKU)

CMS-REC-STARTERKIT

LIC-CMS-REC-PORT

Cisco Meeting Server recording and streaming

Cisco Meeting Server recording starter kit

Cisco Meeting Server recording or streaming additional port

 

Third-party platforms are also supported, in which case the Cisco Meeting Server software must be ordered separately (R-CMS-K9).

* Cisco Jabber for Cisco Meeting Server is included with a Meeting Server License, allowing for calling into meetings. Cisco Unified Communications Manager 12.5 minimum is required, point-to-point, ad-hoc escalation or IM&P services require a Cisco Unified Communications Manager (UCM) Calling subscription or Cisco Unified Workplace or Unified Calling license.

Table 4 shows the number of participants who are entitled to join a meeting by license type.

Table 4.        Meeting capacity by license type

Type of call

Participants per shared Multiparty license

Participants per Personal Multiparty license

Participants per Cisco Meeting Server capacity unit

Full HD calls (1080p60)

Unrestricted Unrestricted 0.25

Full HD calls (1080p30)

Unrestricted Unrestricted 0.5

HD calls (720p30)

Unrestricted Unrestricted 1

SD calls (448p30)

Unrestricted Unrestricted 2

Audio calls

6 audio-only meetings per SMP; unrestricted participants per meeting (no content is allowed) Unrestricted 12

Microsoft gateway calls

6 gateway calls per SMP+ license 1 Dependent on resolution (same as a standard call)

Note that although the licensing does not restrict the number of participants, there may be hardware or software limitations that restrict the number of participants per meeting or per server.

Cisco Capital

Flexible Payment Solutions to Help You Achieve Your Objectives

Cisco Capital® financingmakes it easier to get the right technology to achieve your objectives, enable business transformation and help you stay competitive. We can help you reduce the total cost of ownership, conserve capital, and accelerate growth. In more than 100 countries, our flexible payment solutions can help you acquire hardware, software, services and complementary third-party equipment in easy, predictable payments. Learn more.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *