لایسنس سیسکو UC

لایسنس سیسکو EXP

exp

لایسنس سیسکو EXP

Features and benefits

 

Comprehensive collaboration

Comprehensive collaboration

Enable remote, single-sign-on access to all collaboration workloads for mobile users and teleworkers without the need for a VPN client.

Firewall-traversal technology

Firewall-traversal technology

Benefit both your business-to-business and business-to-consumer collaborations, extending organizational reach.

Redefine traditional collaboration boundaries

Redefine traditional collaboration boundaries

Connect on-premises and third-party assets to Cisco Webex Meetings and Webex Teams collaboration services.

Connect products and devices

Connect products and devices

Support a wide range of Cisco IP phones, Cisco Collaboration Desk endpoints, and Jabber for smartphones, tablets, and desktops; complement bring-your-own-device strategies and policies for remote and mobile workers.

سیسکو expressway license

لایسنس سیسکو EXP ویژگی QoS EXP Matching به شما امکان می دهد با تغییر در قسمت بیت های آزمایشی  Multiprotocol Label Switching (MPLS) (EXP)  که  به وسیله آن می­توانید ترافیک شبکه را طبقه بندی و علامت گذاری کنید. این ماژول شامل اطلاعات مفهومی و وظایف پیکربندی برای طبقه بندی و علامت گذاری ترافیک شبکه با استفاده از قسمت MPLS EXP است.

سیسکو Expressway

سیسکو اکسپرس وی که جزو سرویس های Collaboration این شرکت بحساب می آید، نسخه ارتقا یافته و نسل بعدی سیسکو VCS و VCS Expressway میباشد و دسترسی کاربران را از خارج از شبکه و به صورت ریموت کنترل میکند. این سرویس توسط دو سرور سیسکو Expressway Core و سیسکو Expressway Edge درون شبکه راه اندازی میشود و عملکردی مانند یک سرو پروکسی دارد و ترافیک کاربران بوسیله آن به داخل شبکه انتقال میابد و نیازی به وصل شدن مستقیم به این سرورها نمیباشد.

تفاوت نسخه سنتی سیسکو VCS و سیسکو Expressway

در نسخه قدیمی، VCSمسئول رجیستر کردن کاربران Tandberg برروی اینترنت بود و VCS Expressway نقشی مشابه سرور DMZ داشت.

 

 اما در ساختار جدید پیشنهادی سیسکو ترافیک کاربران Cisco Jabber از بستر اینترنت و با گذر از فایروال و سیسکو Expressway-E و Expressway-C به سرور UCM سیسکو انتقال داده میشود و این سرور وظیفه رجیستر کردن آنها را بر عهده دارد.

 

ویژگی های لایسنس سیسکو EXP

  • پشتیبانی از فعالسازی تا 5000 سیستم در مقیاس بزرگ
  • پشتیبانی از فعالسازی تا 2500 دسترسی سیار و از راه دور
  • پشتیبانی از SIP proxy/register
  • پشتیبانی از SIP and H.323 support
  • پشتیبانی از IPv4 and IPv6 support
  • پشتیبانی از H.323 gatekeeper
  • پشتیبانی از QoS tagging
  • قابلیت مدیریت پهنای باند
  • پشتیبانی از URI and ENUM dialing
  • ایجاد قابلیت ارتباطات business-to-business, business-to-customer and business-to-cloud-service-provider
  • ایجاد قابلیت دسترسی ریموت ب کاربران و بدون نیاز به VPN مجزا
  • پشتیبانی از Jabber Client برروی مدل های مختلفی از گوشی های هوشمند ، تبلت و رایانه ها
  • پویا در راستای تکنولوژی Bring-your-own-device (BOYD) برای راحتی بیشتر کاربران شبکه

سرویس های سیسکو Expressway

  • سرویس های Cisco Spark Hybrid
  • سرویس جهت دسترسی موبایل و از راه دور
  • سرویس های Jabber Guest
  • سرویس های Register/Proxy Registrations
  • سرویس Collaboration Meeting Rooms (CMR) Cloud
  • سرویس تماس Business to Business

لایسنس سیسکو Expressway

هم اکنون و با معرفی اسمارت لایسنس سیسکو، اسمارت لایسنس سیسکو Expressway نیز برای فعالسازی این محصول موجود میباشد و مدیران شبکه باید بوسیله اسمارت اکانت خود و یا سازمان، اسمارت لایسنس سیسکو اکسپرس وی را خریداری نموده و از طریق وبسایت Cisco Smart Software Management دستگاه های خود را فعال نمایند. همچنین با استفاده از اسمارت لایسنس PLR سیسکو Expressway میتوان تمامی ویژگی های این محصول را یکبار و بصورت کلی فعال نمود.

 

بررسی اجمالی محصولات

همکاری با کسی باید مانند تماس تلفنی ساده و ایمن باشد. اما اغلب اینطور نیست. ابزارهایی که تعامل را غنی می کنند ، مانند اشتراک گذاری ویدیو و محتوا ، معمولاً در مکان های سازمانی یا کاربرانی که در یک شبکه هستند یا از همان نوع برنامه یا دستگاه استفاده می کنند ، محدود می شوند. وقتی کارمندان دفتر را ترک می کنند یا وقتی با تأمین کنندگان ، مشتریان یا شرکایی که از یک سیستم ، شبکه یا دستگاه یکسان استفاده نمی کنند تماس می گیرند خراب می شود. این موانع مردم را مجبور به استفاده از ابزارهای کم بازده مانند تلفن یا ایمیل می کنند. در همین حال ، آنها روابط قوی تر ، تصمیم گیری سریعتر و قدرت رقابتی را که با بهترین اشکال همکاری همراه است ، از دست می دهند.

سیسکو ® بزرگراه  یک دروازه همکاری پیشرفته که به این مشکلات و کمک می کند تا همکاری را جهانی است. Expressway برای گسترش خدمات به کاربران داخل و خارج از فایروال شما استفاده می شود. نوع خدمات Expressway به مکان ثبت دستگاه ها بستگی دارد و با Expressway نسخه X8.9 دو گزینه ثبت وجود دارد:

  • ثبت نام به طور مستقیم به اتوبان. این گزینه در Expressway X8.9 جدید است. ثبت نام مستقیم کاربران و دستگاه ها در Expressway (هر دو ثبت نام SIP و H.323 با Expressway-C پشتیبانی می شوند و ثبت نام SIP پروکسی با Expressway-E پشتیبانی می شود) شما را قادر می سازد خدمات ویدیو محور را به کاربران گسترش دهید.
  • ثبت نام در مدیر ارتباطات متحد سیسکو از طریق تلفن همراه و دسترسی از راه دور. این گزینه به شما امکان می دهد مجموعه کاملی از خدمات همکاری ، از جمله صوتی ، تصویری ، اشتراک دسک تاپ ، پیام رسانی فوری و حضور را به کاربران گسترش دهید. هنگامی که به عنوان کنترل تماس ، به عنوان بخشی از Cisco Business Edition 9.1.2 یا بالاتر ، یا به عنوان بخشی از Cisco Hosted Cooperation Solution (HCS) 9.2.1 یا محیط های جدیدتر ، از مدیر ارتباطات متحد استفاده می شود.

موارد اصلی استفاده از Cisco Expressway عبارتند از:

  •  دسترسی از طریق تلفن همراه و از راه دور (MRA) : اتصال دفتر را به کارمندان در حال حرکت و دفتر خانه گسترش دهید. Cisco Expressway با ساده سازی تجربه کاربر نهایی ، استفاده از همکاری را به همان راحتی که در داخل است ، آسان می کند. با استفاده از دسترسی به تلفن همراه بسیار امن بر اساس امنیت لایه انتقال (TLS)، سیسکو پرحرفی ®کاربران تلفن همراه می توانند بدون مرحله اضافی ایجاد VPN ، به همه بارهای همکاری خود (ویدئو ، صدا ، محتوا ، پیام رسانی فوری و حضور) دسترسی داشته باشند. Expressway همچنین از قابلیت های ورود به سیستم تنها (SSO) برای کاربران Cisco Jabber پشتیبانی می کند ، که مستقیماً با روش های تأیید اعتبار و مجوز سازمانی ادغام می شود. هر دوی این قابلیت ها به ارائه تجربیات موبایل به سادگی از هرجای دیگر ، در طیف وسیعی از دستگاهها با سرویس گیرنده های Cisco Jabber کمک می کنند و مکمل سیاست های امنیتی مشترک بخش IT هستند که برای دستگاه شما (BYOD) به ارمغان می آورد.

علاوه بر این ، Expressway استفاده از نقاط پایانی سیسکو را برای کارگران از راه دور آسان می کند (Cisco TelePresence ® EX ، MX و SX Series ؛ Cisco TelePresence Integrator C Series و Cisco DX Series). کارگران از تهیه ساده ، پیکربندی و ثبت این دستگاهها و همچنین امکان اتصال از دفتر خانه خود بدون ایجاد اتصال VPN بهره مند می شوند.

  •  ثبت نام حضور از راه دور : طراحی شده برای مشتریان که مایل به اعزام بزرگراه به عنوان یک راه حل کنترل پاسخ ویدئو بومی، بدون نیاز به متحد ارتباطات مدیریت.
  •  کسب و کار به مصرف کننده (B2C) همکاری : سیسکو بزرگراه، با سیسکو پرحرفی مهمان، اجازه می دهد تا شما را به گسترش تعاملات غنی و جذاب به چشم انداز، تامین کنندگان و مشتریان از طریق اینترنت. با استفاده از یک روش ساده کلیک و کلیک ، می توانید با اطمینان و آسانی ارتباطات رسانه ای غنی – پیام رسانی فوری ، صوتی و ویدئویی – را به مهمانانی که از وب سایت یا برنامه تلفن همراه شما وارد می شوند ، اعم از مصرف کننده ، مشاغل دیگر یا حتی کارمندان موقت
  •  کسب و کار به کسب و کار (B2B) همکاری : همکاری خدمات به اشتراک گذاشتن با شرکای کسب و کار. Cisco Expressway همکاری B2B را ساده می کند ، از جمله پیام رسانی فوری و حضور (IM&P) فدراسیون. با استفاده از شماره گیری URI ، سازمان ها می توانند با اطمینان بیشتری با شرکا و تأمین کنندگان همکاری کنند ، درست مثل اینکه در یک دفتر مشترک هستند. هیچ پیش شرطی مورد نیاز نیست.
  •  سیسکو اتاق همکاری نشست ترکیبی : اتصال خود را در محل زیر ساخت سیسکو های telepresence سرور به سیسکو WebEx ® خدمات ابر از طریق بزرگراه برای ارائه یک تجربه بدون درز کنفرانس برای هر دو نقطه انتهایی حضور از راه دور و شرکت کنندگان سیسکو WebEx، همه در همان جلسه.
  •  جرقه ایسکو  خدمات ترکیبی بزرگراه شما را قادر می سازد:

◦       خود را اتصال در محل سیسکو متحد ارتباطات مدیریت با جرقه سیسکو در سیسکو همکاری ابر برای ارائه تجارب خواستار یکپارچه شده است.

◦       خود را اتصال در محل های Microsoft Exchange در سیسکو کاربران جرقه در همکاری سیسکو ابر، و آن را برای آنها آسان تر به برنامه و پیوستن به جلسات، به ویژه هنگامی که تلفن همراه است.

  •  قابلیت همکاری و کار با یکدیگر : با نقاط پایانی ویدئو شخص ثالث و پروتکل های مختلف ارتباط برقرار کنید. Expressway می تواند هر نقطه پایانی مبتنی بر استاندارد ، از جمله کدگذاری ویدئو مقیاس پذیر (SVC) ، برنامه نویسی پیشرفته ویدئو (AVC) ، H.323 ، پروتکل شروع جلسه (SIP) و پروتکل کنترل کف دوتایی (BFCP) را به هم متصل کند. با Expressway می توانید به استفاده از نقاط پایانی ویدئوی قدیمی ادامه دهید ، چه از طرف سیسکو یا ارائه دهندگان شخص ثالث. این به شما امکان انعطاف پذیری فوق العاده ای می دهد تا هم اکنون از نقاط انتهایی موجود خود استفاده کنید و پس از آماده شدن به نقاط انتهایی جدید ارتقا دهید. Cisco Expressway همچنین از Microsoft Lync و Skype برای مشتریان تجاری حتی با استفاده از پروتکل اختصاصی Remote Desktop (RDP) پشتیبانی می کند.

شکل 1 موارد اصلی استفاده از بزرگراه را نشان می دهد.

شکل 1.      موارد استفاده از بزرگراه

Cisco Expressway از دو ملفه Expressway-C و Expressway-E تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا یک پیوند پیمایشی کاملاً امن ایجاد کنند تا خدمات همکاری از جمله ویدئو ، صدا ، محتوا ، پیام رسانی فوری و حضور را برای کاربران داخلی و خارجی فراهم کند. دیواره آتش. این کار را با تکمیل ابزارها و سیاست های امنیتی موجود شما انجام می دهد – با حداقل پیکربندی فایروال ، ترافیک Expressway از طریق فایروال امن شما عبور می کند (برخلاف بسیاری از کنترل کننده های حاشیه جلسه (SBC) که به بای پس دیوار آتش نیاز دارند).

  •  Expressway-C در داخل شبکه شما واقع شده است و برای تهیه ثبت نقاط پایانی بومی برای هر دو دستگاه SIP و H.323 علاوه بر کار متقابل نقاط انتهایی Cisco TelePresence با استانداردهای مطابق با استاندارد های H.323 ، H.264 SVC و SIP استفاده می شود. سیستم های ویدیویی شخص ثالث و همچنین Microsoft Lync و Skype برای مشتریان تجاری.
  •  Expressway-E در محیط شبکه قرار دارد و خدمات پیمایش امکان اتصال بدون VPN با کاربران از راه دور و دفاتر خانگی ، شرکای تجاری و مشتریان و همچنین ثبت نقطه پایانی SIP را فراهم می کند.

شکل 2 استقرار با Cisco Expressway-C و Expressway-E را برای عبور با امنیت بسیار بالا نشان می دهد.

شکل 2.      استقرار با Expressway-C و Expressway-E

Cisco Expressway از گزینه های انعطاف پذیر استقرار پشتیبانی می کند. می تواند در Cisco Expressway CE1100 Appliance یا به عنوان یک برنامه مجازی برای VMware مستقر شود.

مزایای بزرگراه سیسکو

ased    افزایش رقابت : Expressway با ویدئو ، صدا ، محتوا ، پیام رسانی فوری و همکاری حضور در فایروال فایروال به شرکتها کمک می کند تا روند تصمیم گیری و تجارت را تسریع کنند.

  •  تحرک نیروی کار پیشرفته : بزرگراه پذیرای تحرک و دستگاه روند تکثیر. دسترسی ساده و بسیار ایمن برای طیف وسیعی از سرویس گیرندگان ارتباطات یکپارچه Cisco Jabber ، با قابلیت ورود به سیستم و بدون نیاز به سرویس گیرنده VPN جداگانه ، را فراهم می کند. بنابراین ، استراتژیهای رایج BYOD را تکمیل می کند.

produc    بهبود بهره وری و چابکی : Expressway به افراد امکان می دهد تا ضمن کمک به کاهش هزینه های سفر ، به موقع و موثرتر با همکاران ، مشتریان و شرکای خود همکاری کنند.

  •  قابلیت همکاری : بزرگراه با پشتیبانی از استانداردهای باز و ارائه همکاری متقابل بین سیستم ها و پروتکل های متفاوت ، موانع را از بین می برد. این به افزایش ارزش سرمایه گذاری های موجود شما کمک می کند و تعداد شرکت کنندگانی را که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید افزایش می دهد. استانداردهای پشتیبانی شده شامل IPv4 به IPv6 ، H.323 به SIP و محیط های Microsoft ، از جمله Microsoft RDP ، برای امکان اشتراک گذاری محتوا با Lync و Skype برای کاربران تجاری است.
  •  انعطاف پذیری : Expressway از مشاغل مختلف در هر اندازه به عنوان بخشی از راه حل های Cisco Business Edition یا استقرار Cisco Unified Communications Manager پشتیبانی می کند. سرویس های آن همچنین می توانند از طریق یک ابر با استفاده از راه حل همکاری میزبان Cisco فعال شوند.
  •  صدور مجوز ساده : موبایل و دسترسی از راه دور با استفاده از بزرگراه به عنوان بخشی از سیسکو شامل متحد فضای کاری صدور مجوز (UWL) استاندارد و نرم افزار و سیسکو کاربر اتصال صدور مجوز (UCL) پیشرفته و پیشرفته به علاوه توافق نامه. برای استقرار راه حل های همکاری همکاری ، در بسته های مجوز میزبانی همکاری راه حل و میزبان استاندارد گنجانده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *