ESA

معرفی سرویس ایمیل زیمبرا Zimbra mail Server و مزایای آن

Zimbra HA

 

معرفی سرویس ایمیل زیمبرا Zimbra mail Server و مزایای آن

 

 

 

 

Zimbra webmail

نامه نگاری الکترونیک برای سازمان های مدرن ضروری است چراکه مدیریت مشتریان و پرسنل سازمان امری حیاتی است.

ایمیل سرور یکی از مهم ترین اجزا زیرساخت شبکه شماست.

یک ایمیل سرور حرفه ای میتواند به سازمان شما را برای ساخت ایمیل با نام دامنه شما ، برند سازی، بهبود اعتبار و تشخیص آسان پیام‌های شما در صندوق پستی گیرندگان کمک کند.

هنگامی که یک راه حل حرفه ای برای سرور ایمیل مانند سرور ایمیل زیمبرا دارید، می توانید یک اثر بی عیب و نقص ایجاد کنید.

ایمیل سرور زییمبرا یکی از انتخاب های ایده آل و بی عیب و نقصی است که شما را قادر می سازد سریع با مخاطبین خود در تعامل باشید و در دنیای تجارت موفق شوید.

ایمیل سرور چیست؟

به زبان ساده، ایمیل سرور رایانه ای است که وظیفه ارسال، دریافت و ذخیره ایمیل ها را بر عهده دارد. سرورهای ایمیل مانند ایمیل سرور زیمبرا با استفاده از پروتکلی به نام  (SMTP) برای ارسال و دریافت پیام ها کار می کنند. آنها همچنین از پروتکلی به نام پروتکل  (POP) یا پروتکل(IMAP) برای ذخیره پیام ها بر روی سرور و اجازه دسترسی کاربران به آنها استفاده می کنند. دو نوع اصلی از سرورهای ایمیل وجود دارد:

  • سرور ایمیل ورودی: این سرور خاص ایمیل هایی را دریافت می کند که به دامنه شما ارسال می شود و آنها را برای دسترسی شما از طریق صندوق ورودی ذخیره می کند.
  • سرور ایمیل خروجی :(SMTP)این سرور ایمیل ها را از طرف دامنه شما ارسال می کند. این مسئول تحویل ایمیل ها به سرور ایمیل ورودی صحیح است.

سرورهای ایمیل را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که یک دامنه را مدیریت کند، یا می توان آنها را برای مدیریت چندین دامنه تنظیم کرد. بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی ایمیل سرورهای ایمیل را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند که به مشاغل و افراد اجازه می دهد با استفاده از نام دامنه خود ایمیل ارسال و دریافت کنند. سرورهای ایمیل همچنین می توانند در محلی راه اندازی و مدیریت شوند، که صاحبان کسب و کارها کنترل بیشتری بر زیرساخت ایمیل خود داشته باشند.

 

 

 

چگونه یک ایمیل سرور حرفه ای در برند سازی به شما کمک می کند؟

 

یک ایمیل سرور حرفه ای مانند سرویس ایمیل زیمبرا، می تواند به برند شما کمک کند تا از راه های مختلفی تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، می تواند به برند شما کمک کند تا تأثیری قوی و ماندگار بر مشتریان شما بگذارد. در اینجا روش‌های مختلفی وجود دارد که ایمیل سرور حرفه‌ای زیمبرا می‌تواند به برند شما کمک کند تأثیر مثبتی داشته باشد:

  • شناخت نام تجاری: استفاده از یک آدرس ایمیل ثابت در سراسر کسب و کار شما می تواند به تقویت برند شما کمک کند و آن را برای مشتریان شما بیشتر شناسایی کند.
  • سازگاری: استفاده از یک آدرس ایمیل سفارشی که با نام دامنه شما مطابقت دارد (به عنوان مثال info@dpsepehr.ir) می تواند به ایجاد حس ثبات و حرفه ای بودن در تجارت شما کمک کند. این می تواند برند شما را برای مشتریان به یاد ماندنی تر و قابل تشخیص تر کند.
  • قابل اعتماد بودن: یک آدرس ایمیل سفارشی می تواند کسب و کار شما را قابل اعتمادتر و تثبیت کند. این امر به ویژه برای کسب و کارهای کوچک یا استارت آپ هایی که سعی در ایجاد اعتبار در مشتریان خود دارند بسیار مهم است.
  • سفارشی‌سازی: بسیاری از ارائه‌دهندگان میزبانی ایمیل، گزینه‌های سفارشی‌سازی مانند امضای ایمیل شخصی‌شده و نام تجاری را در رابط ایمیل وب ارائه می‌دهند. این ویژگی ها می توانند به ارتقای بیشتر برند شما و متمایز شدن آن کمک کنند.

 

ایمیل سرور زیمبرا چیست؟

نرم افزاری اوپن سورس مبتنی بر لینوکس با نام Zimbra Collaboration Suite (ZCS)

شامل خدماتی مانند ایمیل یکپارچه، تقویم، مخاطبین و اشتراک‌گذاری فایل است.

ایمیل سرور زیمبرا دارای نسخه تجاری نیز است.

نسخه منبع باز یک جایگزین مقرون به صرفه و مناسبی بجای محصولات تجاری مانند Microsoft Exchange Server می باشد که معمولا توسط سازمان ها انتخاب می شود.

در حدود 200.000 کمپانی در بیش از 140 کشور مختلف از این ایمیل سرور استفاده می کنند.

در اینجا برخی از بهترین ویژگی هایی که ایمیل سرور زیمبرا ارائه می دهد آورده شده است:

 

  1. تجربه کاربری

ایمیل سرور زیمبرا یک تجربه کاربری خوبی به کاربران ارائه می دهد. رابط کاربری گرافیکی ایمیل سرور زیمبرا آن را از اکثر سیستم های ایمیل مبتنی بر لینوکس متمایز می کند. منوی منطقی و بصری زیبایی برای سربرگ های ایمیل، تقویم، مخاطبین و اشتراک فایل طراحی شده است. یک پروتکل ایمیل استاندارد POP3 و IMAPS توسط ایمیل سرور زیمبرا استفاده می شود که به راحتی از طریق هر سرویس گیرنده دسکتاپ یا تلفن همراه استاندارد قابل دسترسی است.

  1. مدیریت وب

سرور پست الکترونیکی Zimbra دارای یک طرح مدیریت وب بسیار زیبا برای تنظیمات منو و ویرایش است. صفحه Class of Service (CoS) شامل تمام تنظیمات پیش‌فرض است که هنگام افزودن کاربران جدید استفاده می‌شود. این خدمات شامل زبان‌ها و مناطق زمانی، تم ایمیل است. گزینه مدیریت منو به کاربران اجازه می دهد تا حساب ها را پیکربندی کنند و یک حساب جدید اضافه کنند.

  1. ویژگی های امنیتی

با راه حل های ایمیل زیمبرا، می توانید از امنیت حداکثری سرورهای ایمیل خود اطمینان داشته باشید. امکانات پیشرفته Zimbra تضمین می کند که محیط ایمیل شما به لطف به کارگیری این امکانات امنیتی ، ایمن و عاری از حملات بدافزارها، ویروس ها و سایر تهدیدات وب باشد.

همچنین این ایمیل سرور با بکارگیری روش های مختلف جلوی هرزنامه ها را می گیرد.

  1. از هر کجا به ایمیل ها دسترسی داشته باشید

شما می‌توانید به راحتی از دستگاه‌های مختلف، از جمله دستگاه‌های تلفن همراه، تبلت‌ها، مرورگرهای وب، رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها به ایمیل زیمبرا دسترسی داشته باشید.

 

  1. ایجاد و مدیریت آسان تقویم

اگر همه اعضای تیم شما روی یک پروژه کار می کنند، به یک پلت فرم ساده نیاز دارید که ارتباط یکپارچه بین اعضای تیم را امکان پذیر کند. از این گذشته، کارکنان شما باید در زمان واقعی از مهلت‌های پروژه، قرارهای ملاقات حیاتی و سایر پیشرفت‌های مهم مطلع شوند. هم مدیریت و هم اعضای تیم می توانند از قابلیت های ایمیل سرور زیمبرا بهره مند شوند. یکی از ویژگی های قابل توجه زیمبرا این است که به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از قابلیت های ایجاد تقویم و مدیریت به طور یکپارچه با یکدیگر هماهنگ شوند. مدیران می توانند تقویم ایجاد کرده و با اعضای تیم به اشتراک بگذارند و همه را قادر می سازد تا از پیشرفت پروژه مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *