امنیت, مقالات

مزایای اتوماسیون امنیتی

overview 2 device visibility

روزهایی که رهبران فناوری اطلاعات ابراز تاسف می کردند که مزایای اتوماسیون امنیتی باعث از کار افتادن افراد می شود گذشته است. بر اساس گزارشات ۷۴٪ از متخصصان امنیت سایبری می گویند که کمبود مهارت بر سازمان های آن ها تأثیر گذاشته است و روند نگرانی در چند سال گذشته را ادامه داده است.

افزایش بهره وری ، سازگاری و مطابقت با نیازهای امنیتی که به طور فزاینده ای پیچیده است از مزایای برجسته اتوماسیون است. در اینجا نحوه استفاده از همه مزایای اتوماسیون امنیتی برای محافظت از با ارزش ترین منبع شرکت شما شما وجود دارد پس با ما همراه باشید.

اتوماسیون به افراد امکان می دهد آنچه را که مردم به بهترین وجه انجام می دهند انجام دهند

ماشین آلات می توانند سریع ، چابک و جامع باشند. هنگامی که فرایندهای امنیتی به صورت خودکار انجام می شوند اعضای تیم شما برای استفاده از خلاقیت خود برای حل مشکلات و ایجاد اقدامات امنیتی قوی تر ، آزاد می شوند.

تیم های فعلی عملیات امنیتی (SecOps) اجازه نمی دهد که این خلاقیت رشد کند. گزارش FireMon’s State of the Firewall 2019 نشان داد که ۳۰٫۹٪ از پاسخ دهندگان به یک تحقیق مدیریت موقت یا تغییر دستی داشته اند. این مورد دو مسئله مهم را به نمایش می گذارد: عدم استفاده از توانایی های منحصر به فرد انسان و اجتناب ناپذیری خطاهای انسانی.

یکی از برترین مزایای اتوماسیون این است که به اعضای تیم شما فرصت بیشتری می دهد تا روی سایر موارد امنیتی تمرکز کنند. در عین حال این فرصتی است که تیم شما می تواند فرایندهایی را که امکان اتوماسیون موفقیت آمیز را فراهم می کند ترسیم کند. به عنوان مثال در بیشتر شرکت ها اتوماسیون وقتی نتیجه می گیرد که فرایندهای پشت سر آن ها از قبل برنامه ریزی شده باشد. این کاری است که بشر می تواند بهتر از الگوریتم ها انجام دهد زیرا نیاز به قضاوت ، خلاقیت و بینش دارد.

از سال ۲۰۲۳ ، ۹۹٪ از مشکلات فایروال ها ناشی از تنظیمات نادرست است. چیزی که اتوماسیون از آن جلوگیری می کند. یک رویکرد جامع مانند اتوماسیون سیسکو امنیت پایدار را در سراسر شبکه ارائه می دهد در حالی که احتمال خطاهای انسانی را به حداقل می رساند.

اتوماسیون به افراد شما این امکان را می دهد تا بهتر با هم کار کنند

تیم های فناوری اطلاعات غالباً در سیلوها کار می کنند که منجر به تعدیل نیرو و رویکردهای فرصت طلبانه و یک باره برای امنیت می شود. با استفاده از یک سیستم جامع ، شرکت ها می توانند از “فرهنگ قهرمان” کارمندان نوشتن اسکریپت اتوماسیون برای حل مسئله بدون نگاه به تصویر جامع دور شوند.

در میان نگرانی ها از اینکه اتوماسیون مانع چابکی و نوآوری می شود پ تصمیم گیرندگان گاهی اوقات از اجرای اتوماسیون جلوگیری می کنند. اما یکی از مزایای اتوماسیون امنیتی در محل کار این است که چگونه از عملیات توسعه و عملیات امنیتی به صورت ارگانیک پشتیبانی می کند و اصطکاک موجود بین نیازهای این گروه ها را از بین می برد. برنامه ریزی برای اتوماسیون مستلزم این است که هر دو تیم با هم کار کنند و اولویت های تیم دیگر را درک کنند و منجر به برقراری ارتباط بهتر برای برنامه اتوماسیون و فراتر از آن شوند.

اتوماسیون از توانایی شرکت شما برای کار با اشخاص ثالث پشتیبانی می کند

هنگامی که مجرمان از مزایای اتوماسیون بهره می برند تیم های امنیتی موظفند از آن ها پیشی بگیرند. با استفاده از سیستم های خودکار گروه های SecOps آزاد می شوند تا قوانینی را برای محافظت در برابر هکرها پیش بینی و تدوین کنند و باز هم با استفاده از خلاقیت انسان و تفکر انتقادی که پیشگیری از جرم موفق به دنبال دارد.

تنها ۱۳٫۸٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی در گزارش FireMon’s State of the Firewall می گویند که آنها ۹۰٪ تا ۱۰۰٪ آماده ممیزی انطباق هستند. اعتماد به نفس در میان تصمیم گیرندگان اصلی حتی کمتر است و فقط ۴۵٫۳٪ از پاسخ دهندگان در سطح C گفتند که ۶۰ تا ۸۰٪ برای ممیزی احساس آمادگی می کنند. به عبارت دیگر یکی از مزایای ساخت سیستم اتوماسیون ایجاد اعتماد به بنفس در میان C-suite شرکت شما است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *