CISCO

Cisco Smart Licensing

smart-licensing

Cisco Smart Licensing

 

سیسکو در واکنش به تغییر نیازهای مشتری ، از جمله بازآفرینی مجدد شبکه به نرم افزار و کمتر وابسته به سخت افزار ، تغییرات گسترده ای را در خطوط تولید خود ایجاد می کند.

سیسکو ® صدور مجوز هوشمند پشتیبانی از این دیدگاه و ساده نرم افزار مدیریت مجوز برای مشتریان است. Smart Licensing یک مدل انعطاف پذیر برای صدور مجوز نرم افزار است که روشی آسان تر ، سریع تر و سازگارتر را برای خرید ، فعال سازی ، مدیریت ، تجدید ، استقرار یا ارتقا products محصولات نرم افزاری خود در سراسر نمونه کارها سیسکو و سازمان خود به مشتریان ارائه می دهد.

صدور مجوز هوشمند به مشتریان ما کمک می کند تا به دو سوال پاسخ دهند:

چه مجوزهایی را از سیسکو خریداری کرده ایم؟

ما از چه مجوزهایی استفاده می کنیم؟

با ارائه پاسخ های مفید و مختصر به این سوالات

Smart Licensing مشتریان سیسکو را قادر می سازد تا در آینده تصمیمات آگاهانه تری درباره خریدهای خود بگیرند.

مجوز هوشمند روش جدیدی برای تفکر در مورد صدور مجوز نرم افزار است

مجوز هوشمند سیسکو

مجوزهای هوشمند بصورت کاملاً متفاوت با مجوزهای قدیمی یا کلاسیک کار می کنند.

datasheet c78 743940 0

با مجوزهای قدیمی یا کلاسیک:

  • مشتریان دید محدودی داشتند ، زیرا هیچ راهی برای پیگیری کلیه مجوزهای نرم افزاری که آنها دارند وجود نداشت.
  • هر دستگاه باید با استفاده از کلید مجوز به صورت دستی ثبت شود.
  • مجوزها به دستگاه خاصی متصل بودند و اگر دستگاه دیگر استفاده نمی شد ، مجوزها نیز استفاده نمی شدند.

مجوزهای هوشمند روش فعال کردن و مدیریت مجوزها را در سازمان خود ساده می کند:

  •  انعطاف پذیری مجوز: صدور مجوز گره قفل شده است به سخت افزار، بنابراین مشتریان به راحتی می توانید استخر حقوق مجوز و حرکت آنها را در اطراف آزادانه از طریق شبکه خود را به عنوان مورد نیاز است.
  •  فعال سازی آسان: Smart Licensing مجموعه ای از مجوزهای نرم افزاری را ایجاد می کند که می تواند در کل سازمان مورد استفاده قرار گیرد. برای ثبت نام به کلید فعال سازی محصول (PAK) نیازی نیست.
  •  سادگی: ترک استحقاق صدور مجوز متناقض و مدیریت پشت سر گذاشت. سیسکو در حال استاندارد سازی مجوز هوشمند در تمام محصولات است.

سازمان دیده بان ویدئو مقدماتی برای کسب اطلاعات بیشتر.

مجوزهای هوشمند معمولاً به یکی از دو روش روی محصولات اعمال می شوند:

  •  هوشمند تنها صدور مجوز: این محصولات حمایت هوشمند صدور مجوز به عنوان گزینه فقط صدور مجوز خود را. ارتباط مجوزهای یک حساب هوشمند قبل از اینکه مشتری بتواند با موفقیت از محصولات استفاده کند الزامی است.
  •  ترکیبی: این محصولات به با مدل مجوز های قدیمی تر مانند PAK، افتخار است، سیسکو نخست فروخته ® License Manager را، و یا دیگر مدل های صدور مجوز اختصاصی است. آنها به طور پیش فرض از استفاده از مدل صدور مجوز قدیمی خود استفاده می کنند ، اما مشتری ممکن است انتخاب کند که مجوز هوشمند را روی محصولات فعال کند. سیسکو از اول آگوست سال 2020 مدل ترکیبی اکثر محصولات را بازنشسته می کند.

نیاز به مجوز هوشمند: یک حساب هوشمند سیسکو

برای استفاده از مجوز هوشمند ، مشتریان ابتدا باید یک حساب هوشمند Cisco را در Cisco Software Central راه اندازی کنند .

انواع حساب ها

  • حساب هوشمند و ضوابط
  • حساب نگهداری شریک

یک حساب هوشمند مشتری ، که معمولاً فقط به عنوان یک حساب هوشمند نامیده می شود ، ظرفی است که به مشتریان امکان می دهد تمام مجوزهای سیسکو ، دستگاه ها و توافق نامه های مجوز خاص خود را سازماندهی کرده و دسترسی کاربر به دارایی ها و حقوق خود را مدیریت کرده و از این طریق از سرمایه گذاری های آنها محافظت کنند. مشابه سیسکو که برای حمل سخت افزار محصولات به آدرس فیزیکی مشتری احتیاج دارد ، برای تحویل دیجیتال مجوز نیز یک حساب هوشمند لازم است. پس از واریز دارایی ها در حساب هوشمند ، از طریق رابط های کاربری مختلف مانند Cisco Smart Software Manager (SSM) می توان به آنها دسترسی داشت .

هم مشتریان و همکاران سیسکو از ایجاد یک حساب هوشمند برای مدیریت دارایی های خود بهره مند می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک حساب هوشمند ، فیلم های زیر را تماشا کنید:

بیشتر مشتریان می توانند حساب های فرعی در حساب هوشمند خود ایجاد کنند. این زیر حسابها که به آنها حسابهای مجازی نیز گفته می شود ، برای سازماندهی داخلی و مدیریت مجوزها بر اساس نیازهای خاص یک شرکت مانند بخشها یا جغرافیاها استفاده می شود. وقتی یک حساب هوشمند ایجاد می شود ، یک حساب مجازی پیش فرض مربوطه به طور خودکار ایجاد می شود. اگر هنگام ثبت سفارش در Cisco Commerce Workspace (CCW) ، یک حساب مجازی خاص انتخاب نشود ، همه مجوزها به این حساب پیش فرض واریز می شوند.

علاوه بر این ، شرکای سیسکو می توانند از ایجاد یک حساب نگهداری شریک بهره مند شوند حساب شریک هلدینگ توسط شرکا برای ذخیره موقت سفارشات قبل از واریز به حسابهای هوشمند مشتری استفاده می شود. هنگام سفارش ، یک شریک ممکن است مشتری نهایی یا حساب هوشمند او را از قبل بشناسد ، و در عوض سفارش را به طور موقت به حساب شریک شریک اختصاص دهد. پس از شناسایی مشتری ، شریک می تواند سفارش را به حساب هوشمند مشتری منتقل کند.

وجه تمایز اصلی بین یک حساب هوشمند و یک حساب نگهدارنده شریک این است که مجوزها فقط در یک حساب هوشمند مصرف می شوند ، نه در یک حساب نگهداری شریک. اختصاص یک حساب نگهدارنده شریک در یک سفارش همچنین دسترسی شرکت را به سفارش در سراسر کشور فراهم می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک حساب شریک Partner ، فیلم های زیر را تماشا کنید:

roduction      آشنایی با حساب نگهداری شریک

Cisco Smart Software Manager: رابط کاربری

پس از ایجاد یک حساب هوشمند مشتری ، مشتریان برای مدیریت تمام مجوزهای هوشمند خود به مدیر نرم افزار Smart Cisco ، رابط کاربر دسترسی پیدا می کنند. با استفاده از SSM ، مشتریان می توانند برای مدیریت موثر مجوزهای خود ، سازماندهی و اقدامات مختلفی انجام دهند.

شکل 1.

رابط کاربری Cisco Smart Software Manager

مجوزهای هوشمند چگونه کار می کنند؟

با استفاده از مجوزهای هوشمند ، مجوزها روی سیستم عامل های جداگانه سیسکو نصب نمی شوند. در عوض ، مجموعه ای از مجوزها به یک حساب Smart Cisco مرتبط می شوند و یک دفتر ثبت موجودی در رابط Smart Manager Manager نگهداری و قابل مشاهده است.

از آنجا که مجوزهای جدید با استفاده از ابزارهای تجاری خریداری می شوند ، مجوزها به طور خودکار به حساب هوشمند مشتری واریز می شوند. با افزودن مجوزها یا حق مجوزهای جدید ، تعداد مجوزهای موجود در مشتری افزایش می یابد. با انقضا یا خاتمه اشتراک ها ، تعداد مشتری در دسترس کاهش می یابد.

به همین ترتیب ، با فعال شدن و پیکربندی نمونه های محصول سیسکو ، آنها “خانه تماس” را با حساب هوشمند خود انجام می دهند ، تعداد مجوزهای مورد نیاز خود را گزارش می دهند و پاسخ می دهند که آیا مجوز کافی برای حمایت از استفاده فعلی خود را دارند . پاسخی که آنها دریافت می کنند یکی از موارد زیر خواهد بود:

  •  مجاز: استخر مجوز دارای مجوزهای کافی برای حمایت از استفاده از مجوز در حال حاضر در تمام دستگاه های در استخر.
  •  خارج از انطباق: استخر مجوز مجوز کافی برای پشتیبانی از استفاده فعلی مجوز در همه دستگاه های موجود در استخر را ندارد. در بیشتر موارد ، این بدان معناست که محصول به عملکرد عادی خود ادامه می دهد اما شکایت خود را از نداشتن مجوز کافی آغاز می کند. پس از 90 روز اقامت در این حالت ، محصولات تحت تأثیر ممکن است پیکربندی سرویس های جدید را تا حل مشکل مجوز محدود کنند.

شکل 2.

نمایش نحوه صدور مجوز هوشمند با ردیابی داده های مالکیت دارایی از بستر تجارت و استفاده دارایی از استقرار واقعی محصولات ، “حسابرسی زنده” در استفاده از پروانه مشتری را ایجاد می کند

گزینه های مختلف استقرار برای نمایه های امنیتی مختلف

مجوز هوشمند به مشتریان این امکان را می دهد تا سطح امنیتی مورد نیاز محیط خود را کنترل کنند. گزینه های متعددی برای گزارش استفاده وجود دارد – سیسکو می فهمد وقتی صحبت از امنیت می شود ، رویکرد “یک اندازه متناسب با همه” وجود ندارد. مشتری ممکن است یک گزینه استقرار یا یک روش ترکیب و تطبیق از گزینه های مختلف استقرار ، بر اساس مناسب ترین و مناسب ترین گزینه برای سازمان مشتری ، انتخاب کند.

مدیریت و گزارش مستقیم (در سیسکو) مجوز

ساده ترین روش استقرار ، دسترسی مستقیم به ابر است که در آن محصول سیسکو اطلاعات استفاده را مستقیماً از طریق اینترنت یا از طریق سرور پروکسی HTTP ارسال می کند. اگر دستگاه های Cisco از طریق اینترنت به tools.cisco.com متصل هستند ، این راه حل ساده ترین راه حل است ، زیرا به مراحل پیکربندی اضافی نیاز ندارد – “خارج از جعبه” کار می کند.

جدول 1.           استقرار مستقیم ابر

مستقیم (ابری): 80٪ استقرارها

شرح با استفاده از Smart Software Manager در cisco.com همه موارد استفاده از مجوز را مدیریت کنید:

https://software.cisco.com/#module/SmartLicensing

چرا این را انتخاب می کنم؟ بیشتر استقرارها ساده است ، دستگاههای Cisco از طریق اینترنت به Cisco.com متصل هستند. این راه حل تا کنون رایج ترین مدل استقرار است و باید توسط اکثر مشتریان برای سهولت استفاده انتخاب شود.
مزایای بدون نصب هیچ یک از اجزای زیرساخت سیسکو.

فقط کار میکنه

به مراحل پیکربندی اضافی نیاز ندارد – خارج از جعبه کار می کند.

معایب به دستگاهها نیاز دارد که از طریق اینترنت ، مستقیماً یا از طریق سرور پراکسی HTTPS از طریق اینترنت وصل شوند ، که ممکن است نمایه امنیتی مشتری را نقض کند.

واسطه (در محل) مجوز مدیریت و گزارش

سرور لایسنس Cisco SSM On-Prem زمانی استفاده می شود که مشتری برای رعایت سیاست های امنیتی به راه حل مدیریت مجوز داخلی احتیاج دارد. اجازه نمی دهد دستگاه ها از طریق اینترنت ، مستقیماً یا از طریق سرور پروکسی HTTP ، از طریق اینترنت وصل شوند.

با استفاده از بارگیری رایگان ، مشتری یا شریک می تواند سرور مجوز SSM On-Prem را مستقر کند تا ارتباطات دستگاه را در شبکه محلی مشتری حفظ کند. سرور مجوز SSM On-Prem از یک فرآیند همگام سازی برای تبادل اطلاعات مجوز با SSM استفاده می کند. این کار را می توان با انتقال خودکار مبتنی بر شبکه یا انتقال دستی آفلاین انجام داد.

جدول 2.           مدیریت مجوزهای داخلی

با واسطه (در محل): 15٪ از استقرارها

شرح با استفاده از یک بارگیری رایگان مبتنی بر ماشین مجازی ، مشتری یا شریک می تواند سرور مجوز Cisco SSM On-Prem را نصب کند ، که تجربه کاربر مبتنی بر ابر را از روش اتصال مستقیم تکرار می کند اما تمام ارتباطات را در محل مشتری حفظ می کند. یک بار در ماه ، سرور SSM On-Prem و SSM پایگاه داده را با یک انتقال مبتنی بر شبکه یا یک انتقال دستی بصورت آفلاین همگام سازی می کنند.
چرا این را انتخاب می کنم؟ برای مشتریانی که مایلند سادگی عملیاتی بودن روش مبتنی بر ابر را به صورت خودکار حفظ کنند ، اما کلیه ارتباطات را در شبکه محافظت شده محلی نگه دارند ، سرور SSM On-Prem بهترین راه حل را ارائه می دهد. غالباً این استقرار توسط موسسات مالی ، آب و برق ، ارائه دهندگان خدمات و سازمانهای دولتی استفاده می شود.
مزایای تجربه مشابه دسترسی مستقیم به ابر ، اما با امنیت بالاتر.

برای همه محصولات کار می کند.

معایب هزینه نصب و نگهداری نرم افزار ماشین مجازی.

اگر از همگام سازی دستی استفاده می شود ، هزینه تکمیل مبادله داده های دستی است.

استفاده از مجوز (رزرو مجوز) قطع شده است

برای مشتریانی که نیاز به یک فضای کامل هوایی دارند که سرور مجوز قطع SSM On-Prem یک گزینه نیست (استقرار از راه دور ، عملیات جانبی کم ارتفاع) ، گزینه رزرو مجوز ، که به هیچ ارتباط مستمر یا زیرساخت اضافی نیاز ندارد ، ممکن است کارآمدتر باشد. اگر بیش از حدود 30 دستگاه سیسکو را به کار بگیرید ، مدل ساده اتصال سرور SSM On-Prem به جای ساده سازی تغییرات مجوز و روند RMA توصیه می شود.

برای بالاترین درجه امنیت ، سیسکو دسترسی کامل آفلاین را از طریق رزرو مجوز ارائه می دهد. در این محیط ، تمام تغییرات مجوز به صورت دستی پردازش می شوند. رزرو مجوز شامل کپی و چسباندن اطلاعات بین محصول و Cisco.com برای بررسی دستی مجوزهای ورود و خروج است. عملکرد معادل قفل شدن گره است ، اما با ردیابی مجوز هوشمند.

جدول 3.           استقرار رزرو مجوز

قطع شده (رزرو مجوز): 5٪ از استقرارها

شرح با استفاده از روندی مشابه کلیدهای فعال سازی محصول (PAK) ، می توان مجوزها را با استفاده از کدهای رزرو دستی به دستگاه های سیسکو تحویل داد. به دلیل آفلاین بودن این نوع مدیریت مجوز ، هرگونه تغییر در کاربرد مجوز باید به صورت دستی پردازش شود. این گزینه به طور پیش فرض در همه حساب های هوشمند غیرفعال است و توصیه نمی شود.
چرا این را انتخاب می کنم؟ برای مشتریانی که باید فضای کاملاً مطلوبی داشته باشند اما ممکن است هنوز مزایای عملیاتی استفاده از سرور قطع شده SSM On-Prem را دریافت نکنند ، این گزینه می تواند کارآمدتر باشد.

اگر بیش از حدود 30 دستگاه سیسکو را به کار بگیرید ، مدل جدا شده SSM On-Prem به جای آن توصیه می شود.

مزایای به هیچ ارتباطی در حال انجام نیاز ندارد.

بدون نیاز به زیرساخت اضافی.

معایب فقط در زیر مجموعه محصولات سیسکو موجود است.

کلیه تغییرات مجوز باید از طریق RMA به صورت دستی پردازش شود.

نحوه اجرا چگونه است؟

منظور از صدور مجوز هوشمند ، یک سیستم سختگیرانه اجرا به همان روشی نیست که فن آوری های سنتی قفل کردن گره از آن استفاده می کنند ، بلکه در عوض نظارت و حسابداری در زمان واقعی نحوه استفاده از نرم افزار را فراهم می کند. در حالی که Smart Licensing مجوزها را برای دستگاههای جداگانه قفل نمی کند ، اما قابلیت نظارت و اجرای نور را برای استفاده بیش از حد از مجوزها و انقضا اشتراک / مدت به روش زیر فراهم می کند:

  • استخرهای مجوز بازتاب تعداد مجوزهای موجود در یک لحظه است. اگر اشتراک پنج مجوز جدید آغاز شود ، پنج مجوز اضافی به مجموعه اضافه می شود. اگر اشتراک پنج مجوز منقضی شود یا لغو شود ، پنج مجوز از استخر حذف می شود. در زمان واقعی نزدیک ، حساب هوشمند اطلاعاتی راجع به تعداد حقوقی که مشتری به شما می دهد ارائه می دهد.
  • تا زمانی که تعداد استحقاقات موجود در استخر بیشتر یا مساوی با تعداد پروانه مصرف باشد ، این محصول همیشه درک می کند که در یک حالت “مجاز” قرار دارد.
  • وقتی تعداد مجوزها در استخر کمتر از تعداد مجوزهای مصرف شده باشد ، یا به دلیل اینکه مجوزهای اضافی توسط استقرار جدید مصرف شده اند یا به دلیل انقضا اشتراک یا شرایط ، تعداد مجوزها کاهش یافته است ، استخر به “” خارج از انطباق »
  • هنگامی که دستگاه جدیدی با استفاده از مجوز “خارج از انطباق” مستقر می شود ، یا هنگام ورود به سیستم دستگاه های موجود (که هر 30 روز یک بار اتفاق می افتد یا بیشتر به فعالیت دستگاه بستگی دارد) ، آنها “خارج از انطباق” را دریافت می کنند ‘گزارش وضعیت برای استفاده از مجوز آنها. با دریافت وضعیت “خارج از انطباق” ، دستگاه ممکن است تصمیم بگیرد که عمل کند. از آنجا که این حالت با استفاده از مجوز خاص به همه دستگاههای موجود در استخر ارسال می شود ، توصیه می شود اقدامات اجرایی محدود به انتهای نور طیف (Nag-ware ، محدود کردن اضافه کردن قابلیت های جدید و غیره) باشد.

اقداماتی که محصول هنگام دریافت پاسخ “خارج از انطباق” انجام می شود ، مختص دستگاه است اما تمایل دارد که ماهیت آن را اجرای نوری کند. برای تعیین اینکه یک محصول کدام اقدام را انجام می دهد ، به اسناد زیر مراجعه کنید:

https://www.cisco.com/c/en/us/products/software/smart-accounts/smart-licensing-feature-roadmap-comparison-table.html

ارزیابی

محصولات همچنین از یک دوره ارزیابی داخلی از 60 تا 90 روز پشتیبانی می کنند. ارزیابی به مشتریان امکان می دهد قبل از اتصال مستقیم به Smart Licensing ، مجوزها را امتحان کنند و همچنین می تواند پلی بین زمان نصب و راه اندازی محصول برای اولین بار باشد.

حالت های ارزیابی به دلیل نیاز به انطباق با قانون صادرات ایالات متحده ، هرگز اجازه استفاده از قابلیت کنترل شده صادرات را نمی دهند. در غیر این صورت ، اکثر محصولات امکان عملکرد کامل را در طول دوره ارزیابی فراهم می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اقداماتی که هر محصول انجام می دهد ، از جمله اقداماتی که دوره ارزیابی به پایان می رسد ، لطفاً اسناد محصول یا خلاصه مستند شده در اینجا را مرور کنید:

https://www.cisco.com/c/en/us/products/software/smart-accounts/smart-licensing-feature-roadmap-comparison-table.html

چه پیام هایی را از نظر عدم انطباق دریافت می کنم؟

هنگامی که یک حساب مجازی بیش از تعداد مجوزهای خریداری شده ، مجوزهای بیشتری را مصرف می کند ، به مشتریان ، اعم از کاربران و سرپرست حساب های مشتری هوشمند ، به دو روش اطلاع داده می شود و حساب مجازی را در وضعیت “خارج از انطباق” قرار می دهد.

لطفاً توجه داشته باشید که همه دستگاههایی که از این مجموعه مجوز حساب مجازی مجوز مصرف می کنند “از نظر تطابق” گزارش می شوند و نه فقط جدیدترین دستگاههای مصرف شده از آن.

  1. Cisco SSM یک زنگ هشدار عمده را در رابط اصلی Alarms و همچنین در خود حساب مجازی نمایش می دهد. این زنگ هشدار اطلاعاتی را در مورد مجوزهای مورد نیاز و مقدار مورد نیاز برای هر مجوز با کمبود ارائه می کند.

علاوه بر این ، کاربر / سرپرست حساب هوشمند ممکن است انتخاب کند که روزانه خلاصه نامه الکترونیکی را با هرگونه “عدم انطباق” دریافت کند.

این اطلاعات همچنین در گزارش مجوز آفلاین به دست آمده از طریق برگه Report در Cisco SSM ارائه می شود.

  1. هنگامی که دستگاه سیسکو اعلانی مبنی بر “خارج از انطباق بودن” دریافت کرد ، اعلان های مناسب را در رابط کاربری خود نمایش می دهد. علاوه بر این ، syslogs به شرح زیر ارسال می شود:

Syslog٪ SMART_LIC-3-OUT_OF_COMPLIANCE هفته ای یک بار برای هر دستگاه ارسال می شود.

هنگام کار در حالت ارزیابی چه پیام هایی دریافت می کنم؟

هنگام معرفی دستگاه های جدید به مشتریان اطلاع داده می شود و در ابتدا شروع به استفاده از مجوزهای ارزیابی محصولات سیسکو می کنند.

از آنجا که برای دستگاه های ثبت نشده هیچ ارتباطی با software.cisco.com وجود ندارد ، به طور مستقیم هیچ اطلاع رسانی یا هشدار در سیسکو SSM وجود نخواهد داشت ، اما محصول سیسکو خود اطلاعات مناسب را در رابط کاربری خود نمایش می دهد.

علاوه بر این ، syslogs از محصولی ارسال می شود که در حالت ارزیابی یا انقضا ارزیابی با تکرار زیر باشد:

در حالی که در دوره ارزیابی قرار دارید:

٪ SMART_LIC-4-EVAL_WILL_EXPIRE_WARNING

  • 60 روز قبل از انقضا
  • 30 روز قبل از انقضا
  • هر هفته در 30 روز گذشته
  • در هفته آخر هر روز
  • هر ساعت در روز آخر

پس از انقضا ارزیابی:

٪ SMART_LIC-3-EVAL_EXPIRED_WARNING

  • هفته ای یک بار تا زمان حل مسئله

شروع شد

 

  1. ورود به software.cisco.com با استفاده از ID سیسکو خود را.
  2. انتخاب مدیریت حساب هوشمند تحت اداره بخش برای مدیریت حساب هوشمند.
  3. را انتخاب کنید نرم افزار هوشمند صدور مجوز تحت مجوز بخش به مدیریت صدور مجوز هوشمند. مجوز نرم افزار هوشمند همچنین با عنوان Cisco Smart Software Manager (SSM) شناخته می شود.

4-     نمای و اقدامات موجود برای کاربر براساس نقش تعیین شده کاربر است.

جدول 4. قابلیت های کاربر در Cisco SSM

کارهایی که باید در “مدیریت حساب هوشمند” انجام شود

کارهایی که باید در “مجوز هوشمند” انجام شود

●  ایجاد یک حساب مجازی

●  اضافه کردن کاربران و مدیریت نقشهای

●  گروه های کاربری را مدیریت کنید

●  یک حساب مجازی را تگ کنید

●  مشاهده قرارداد / توافق نامه با سیسکو

●  هشدارها را بررسی کنید

●  مجوز هوشمند را مشاهده و مدیریت کنید

●  ثبت و مدیریت دستگاه ها

●  تبدیل مجوزهای کلاسیک به Smart Licensing

●  ایجاد گزارش های سفارشی

.  اعلان های صدور مجوز هوشمند را فعال کنید

●  مشاهده و مدیریت حساب های داخلی

●  مشاهده فعالیت مجوز

منابع درخواستی را بررسی کنید:

Mod  ماژول های آموزشی برای مشتریان

Mod  ماژول های آموزشی برای شرکا

منابع درخواستی را بررسی کنید:

●  مدیریت صدور مجوز هوشمند خود را در SSM

تبدیل مجوز – مجوزهای سنتی به Smart Licensing

 

سرپرست حساب هوشمند می تواند با استفاده از روش های سلف سرویس مجوزهای سنتی / کلاسیک را به مجوزهای هوشمند تبدیل کند. با استفاده از مدیر نرم افزار Smart Cisco ، سرپرست حساب هوشمند می تواند برای هر دستگاه جدیدی که به حساب هوشمند یا مجوزها و PAK هایشان که به صورت انبوه تبدیل می کنند ، تبدیل خودکار هدایت دستگاه را تنظیم کند.

منابع درخواستی را بررسی کنید:

سیسکو توصیه می کند هنگام خرید از طریق ابزارهای بازرگانی مانند فضای کاری تجارت سیسکو ، مجوزهای سنتی / کلاسیک را به Smart Licensing از قبل اختصاص دهند.

منابع درخواستی را بررسی کنید:

خانواده های محصول

مجوز هوشمند در حال حاضر در حدود 70 درصد خانواده های محصولات سیسکو پشتیبانی می شود. این تعداد همیشه در حال افزایش است و بر اساس برنامه های جداگانه عرضه محصول تغییر خواهد کرد.

برای لیست فعلی محصولات فعال شده با مجوز هوشمند ، لطفاً به این لیست مراجعه کنید https://communities.cisco.com/docs/DOC-71451

برای جزئیات مربوط به اسناد فعال سازی خاص محصول ، لطفاً به بخش “مشاهده مستندات مجوز هوشمند توسط محصول” در https://www.cisco.com/go/smartlicensing مراجعه کنید.

پایداری محیطی سیسکو

اطلاعات مربوط به سیاست ها و ابتکارات پایداری زیست محیطی سیسکو برای محصولات ، راه حل ها ، عملیات و عملیات گسترده یا زنجیره تامین ما در بخش “پایداری محیط زیست” گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت سیسکو (CSR) ارائه شده است.

پیوندهای مرجع به اطلاعات مربوط به موضوعات اصلی پایداری محیط زیست (ذکر شده در بخش “پایداری محیط زیست” گزارش CSR) در جدول زیر ارائه شده است:

موضوع پایداری

ارجاع

اطلاعات در مورد قوانین و مقررات محتوای مواد محصول

مواد

اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات زباله الکترونیکی ، از جمله محصولات ، باتری ها و بسته بندی ها

انطباق با کالاهای مصرفی

سیسکو داده های بسته بندی را فقط برای اهداف اطلاعاتی در دسترس قرار می دهد. ممکن است آخرین تحولات حقوقی را منعکس نکند و سیسکو کامل ، دقیق یا به روز بودن آن را نشان ، ضمانت یا تضمین نمی کند. این اطلاعات در معرض تغییر بدون اطلاع قبلی خواهند بود.

Cisco is making massive changes to its product lines in response to changing customer requirements, including reinventing the network to be more software-focused and less hardware-dependent.

Cisco® Smart Licensing supports this vision and simplifies software license management for our customers. Smart Licensing is a flexible software licensing model that provides customers with an easier, faster, and more consistent way to purchase, activate, manage, renew, deploy, or upgrade their software products across the Cisco portfolio and across their organization.

Smart Licensing helps our customers answer two questions:

  • What licenses have we purchased from Cisco?
  • What licenses are we using?

By providing useful and concise answers to these questions, Smart Licensing enables Cisco customers to make more informed decisions regarding their purchases in the future.

Smart Licensing is a new way of thinking about software licensing

Cisco Smart Licensing

Smart Licensing works in a completely different manner from older or classic licenses. With older or classic licenses:

  • Customers had a limited view, as there was no way to keep track of all of the software licenses that they own.
  • Each device had to be manually registered using a license key.
  • Licenses were tied to a specific device, and if the device was no longer in use, neither was the license.

Smart Licensingsimplifies the way customers activate and manage licenses across their organization:

  • License flexibility: Licenses are not node-locked to hardware, so customers can easily pool license entitlements and move them around freely through their network as needed.
  • Easy activation: Smart Licensing establishes a pool of software licenses that can be used across an entire organization; no Product Activation Keys (PAKs) are needed for registrations.
  • Simplicity: Leave inconsistent licensing entitlements and management behind. Cisco is standardizing Smart Licensing across all products.

Watch the introductory video to learn more.

Smart Licensing is typically deployed on products in one of two ways:

  • Smart Licensing only: These products support Smart Licensing as their only licensing option. Association of the licenses to a Smart Account is mandatory before the customer can successfully use the products.
  • Hybrid: These products are sold with an older licensing model, such as PAK, honor based, Cisco Prime® License Manager, or other proprietary licensing models. They will default to using their old licensing model, but the customer may opt to activate Smart Licensing on the products when ready. Cisco is retiring the hybrid model on most products as of August 1, 2020.

Smart Licensing requirement: A Cisco Smart Account

To use a Smart Licensing, customers must first set up a Cisco Smart Account at Cisco Software Central.

Types of accounts

  • Customer Smart Account
  • Partner Holding Account

Customer Smart Account, usually referred to as just a Smart Account, is a container that allows customers to organize all their Cisco licenses, devices, and specific license agreements and manage user access to their assets and entitlements, thereby protecting their investments. Similar to Cisco requiring a customer physical address for hardware shipment of products, a Smart Account is required for digital delivery of a license. After the assets are deposited in the Smart Account, they can be accessed via various user interfaces such as Cisco Smart Software Manager (SSM).

Both Cisco customers and partners benefit from creating a Smart Account to manage their assets.

To learn more about a Smart Account, watch the following videos:

Customers can further create subaccounts within their Smart Account. These subaccounts, also referred as Virtual Accounts, are used to internally organize and manage licenses based on a company’s specific needs, such as departments or geographies. When a Smart Account is created, a corresponding default Virtual Account is created automatically. All licenses are deposited into this default account if a specific Virtual Account is not selected when the order is placed in Cisco Commerce Workspace (CCW).

Additionally, Cisco partners can benefit from creating a Partner Holding Account. A Partner Holding Account is used by partners to temporarily store orders before they are deposited to the Customer Smart Accounts. When ordering, a partner may not know the end customer or their Smart Account upfront, and instead will assign the order to the Partner Holding Account temporarily. Once the customer is identified, the partner can transfers the order to the Customer Smart Account.

The key distinguisher between a Smart Account and a Partner Holding Account is that licenses can be consumed only in a Smart Account, not in a Partner Holding Account. Assigning a Partner Holding Account on an order also provides companywide access to the order.

To learn more about a Partner Holding Account, watch the following videos:

Cisco Smart Software Manager: The user interface

After creating a Customer Smart Account, customers access Cisco Smart Software Manager, the user interface to manage all their Smart Licensing. With SSM, customers can view, organize, and take multiple actions to effectively manage their licenses.

Figure 1.

The Cisco Smart Software Manager user interface

How does Smart Licensing work?

With Smart Licensing, licenses are not installed on individual Cisco platforms. Instead, a pool of licenses is associated to a Cisco Smart Account and an inventory ledger is kept and visible within the Smart Software Manager interface.

As new licenses are purchased using commerce tools, the licenses are automatically deposited into the customer’s Smart Account. As new licenses or entitlements are added, the number of license that the customer has available increases. As subscriptions expire or are terminated, the number the customer has available decreases.

Similarly, as Cisco product instances are activated and configured, they will perform a “call home” to their Smart Account, report how many of all the licenses they need, and receive a response back stating whether they have enough licenses to support their current usage. The response they get back will be one of the following:

  • Authorized: The license pool has enough licenses to support the current license usage across all devices in the pool.
  • Out of compliance: The license pool does not have sufficient licenses to support the current license usage across all devices in the pool. In most cases, this means that the product continues to function normally but will begin complaining about not having enough licenses. After 90 days in this state, the products impacted may limit configurability for new services until the license issue is resolved.

Figure 2.

Representation of how Smart Licensing creates a “living audit” of customer license usage by tracking data of both asset ownership from the commerce platform and asset usage from actual product deployments

Different deployment options for different security profiles

Smart Licensing allows customers to control the level of security required for their environment. There are multiple options for usage reporting — Cisco understands there is no “one size fits all” approach when it comes to security. The customer may choose one deployment option or a mix-and-match approach of the various deployment options, based on what is most convenient and best suited to the customer’s organization.

Direct (at Cisco) license management and reporting

The simplest deployment method is direct cloud access, in which a Cisco product sends usage information directly over the internet or through an HTTP proxy server. If the Cisco devices have connectivity to tools.cisco.com over the internet, this solution is by far the simplest, as it requires no additional configuration steps – it works “out of the box.”

Table 1.           Direct cloud deployment

Direct (cloud): 80% of deployments

Description Manage all license usage using Smart Software Manager at cisco.com here:

https://software.cisco.com/#module/SmartLicensing

Why would I choose this? Most deployments are simple, with Cisco devices having easy connectivity to Cisco.com over the internet. This solution is by far the most common deployment model and should be chosen by most customers for its ease of use.
Advantages No setup of any Cisco infrastructure components.

It just works.

Requires no additional configuration steps – works out of the box.

Disadvantages Requires devices to have connectivity over the internet, either directly or through an HTTPS proxy server, which may violate the security profile of the customer.

Mediated (on-premises) license management and reporting

The Cisco SSM On-Prem license server is used when a customer requires an on-premises license management solution to comply with security policies. It does not allow devices to have connectivity over the internet, either directly or through an HTTP proxy server.

Using the free download, a customer or partner can deploy the SSM On-Prem license server to keep device communication contained within the customer’s local network. The SSM On-Prem license server uses a synchronization process to exchange license information with SSM. This can be accomplished with either an automatic network-based transfer or an offline manual transfer.

Table 2.           On-premises license management

Mediated (on-premises): 15% of deployments

Description Using a free virtual machine-based download, a customer or partner can deploy the Cisco SSM On-Prem license server, which replicates the cloud-based user experience from the direct connect method but keeps all communication on the customer premises. Once a month, the SSM On-Prem server and SSM will synchronize databases, with either a network-based transfer or a complete offline manual transfer.
Why would I choose this? For customers who would like to keep the operational simplicity of the automated cloud-based approach, but keep all communications local to the protected network, the SSM On-Prem server offers the perfect solution. Most often this deployment is used by financial institutions, utilities, service providers, and government organizations.
Advantages Same experience as direct cloud access, but with higher security.

Works for all products.

Disadvantages Cost of installing and maintaining the software application virtual machine.

If manual synchronization is used, cost of completing the manual data exchanges.

Disconnected (License Reservation) license usage

For customers who need to have a full air-gapped environment where the disconnected SSM On-Prem license server is not an option (remote deployments, low-high side operations), the License Reservation option, which requires no ongoing communications or additional infrastructure, may be more efficient. If deploying more than about 30 Cisco devices, the disconnected SSM On-Prem server deployment model is recommended instead to simplify license changes and the RMA process.

For the highest degree of security, Cisco offers full offline access through License Reservation. In this environment, all license changes are processed manually. License Reservation involves copying and pasting information between the product and Cisco.com to manually check licenses in and out. The functionality is equivalent to node locking, but with Smart Licensing tracking.

Table 3.           License Reservation deployment

Disconnected (License Reservation): 5% of deployments

Description Using a process similar to Product Activation Keys (PAKs), licenses can be delivered using manual reservation codes to Cisco devices. Due to the offline nature of this type of license management, any changes to the license usage must be manually processed. This option is disabled on all Smart Accounts by default and is not recommended.
Why would I choose this? For customers who need to have a full air-gapped environment but may not yet receive the operational advantages of using a disconnected SSM On-Prem server, this option may be more efficient.

If deploying more than about 30 Cisco devices, the disconnected SSM On-Prem deployment model is recommended instead.

Advantages Requires no ongoing communications.

Requires no additional infrastructure.

Disadvantages Available on only a subset of Cisco products.

All license changes must be processed manually, including RMAs.

How does enforcement work?

Smart Licensing is not meant as a strict enforcement system in the same way that traditional node-lock technologies are, but instead provides real-time monitoring and accounting of how software is used. While Smart Licensing does not lock licenses to individual devices, it does provide monitoring and light enforcement capabilities for overuse of licenses and subscription/term expiration in the following way:

  • License pools are a reflection of how many licenses are available at a given moment. If a subscription for five new licenses begins, five additional licenses are added to the pool. If a subscription for five licenses expires or is canceled, five licenses are removed from the pool. In near real time, the Smart Account provides information on exactly how many entitlements the customer has.
  • As long as the number of entitlements in the pool is greater than or equal to the number of licenses being consumed, the product will always understand that it is in an “authorized” state.
  • When the number of licenses in the pool is less than the number of licenses being consumed, either because additional licenses were consumed by new deployments or because the number of licenses decreased due to expiration of subscriptions or terms, the pool is moved to an “out of compliance” state.
  • When a new device is deployed using the ‘Out-of-Compliant’ license, or when existing devices check-in (which occurs every 30 days, or more frequently depending on the device activity), they will receive the ‘Out of Compliance’ status report for their license use. On receiving the ‘Out-of-Compliance’ status, the device may choose to act. Since this state is sent to ALL devices in the pool using the specific license, it is recommended that enforcement actions are limited to the light end of the spectrum (Nag-ware, limiting adding of new capabilities, etc.).

The action taken by the product when it receives an “out of compliance” response is device specific but tends to be light enforcement in nature. To determine which action a product takes, see the following documentation:

https://www.cisco.com/c/en/us/products/software/smart-accounts/smart-licensing-feature-roadmap-comparison-table.html

Evaluation

Products also support a built-in evaluation period ranging from 60 to 90 days. Evaluation allows customers to try out licenses before connecting to Smart Licensing directly and can also serve as a bridge between the time that the product is first installed and when it is licensed.

Evaluation modes never allow for the use of export-controlled functionality due to the need to comply with U.S. export law. Otherwise, most products will allow for full functionality during the evaluation period. For more details on the action that each product takes, including actions when the evaluation period expires, please review the product documentation or the summary documented here:

https://www.cisco.com/c/en/us/products/software/smart-accounts/smart-licensing-feature-roadmap-comparison-table.html

What messages will I receive when out of compliance?

Customers, both users and administrators of Customer Smart Accounts, will be notified in two ways when a Virtual Account is consuming more licenses than have been purchased, putting the Virtual Account into an “out of compliance” state.

Please note that all devices consuming licenses from this Virtual Account license pool will be reported as “out of compliance” and not just the most recent devices to consume from it.

  1. Cisco SSM will display a Major alarm on its primary Alarms interface as well as within the Virtual Account itself. This alarm will provide information on what licenses are required and the quantity needed for each license with a shortage.

In addition, the Smart Account user/administrator may elect to receive a daily email digest with any “out of compliance” issues.

This information will also be provided within the offline license report obtained via the Report tab within Cisco SSM.

  1. Once the Cisco device receives a notification that it is in an “out of compliance” state, it will display the appropriate notifications on its user interface. In addition, syslogs will be sent out as follows:

Syslog %SMART_LIC-3-OUT_OF_COMPLIANCE will be sent once a week per device.

What messages will I receive when operating in evaluation mode?

Customers will be notified when new devices are brought up and initially begin using evaluation licenses from their Cisco products.

Since there is no connection to software.cisco.com for unregistered devices, there will be no notification or alarms on Cisco SSM directly, but the Cisco product itself will display the appropriate information on its user interface.

In addition, syslogs will be sent out from products that are in either an Evaluation or Evaluation Expired state with the following frequency:

While in the evaluation time period:

%SMART_LIC-4-EVAL_WILL_EXPIRE_WARNING

  • 60 days before expiration
  • 30 days before expiration
  • Every week in the last 30 days
  • Every day in the last week
  • Every hour in the last day

After evaluation has expired:

%SMART_LIC-3-EVAL_EXPIRED_WARNING

  • Once a week until issue resolved

Getting started

  1. Log in to software.cisco.com using your Cisco ID.
  2. Select Manage Smart Account under the Administration section to manage the Smart Account.
  3. Select Smart Software Licensing under the License section to manage Smart Licensing. Smart Software Licensing is also referred to as Cisco Smart Software Manager (SSM).
  4. The view and actions available to a user are based on the user’s assigned role.

Table 4.           User capabilities in Cisco SSM

Things to do in “Manage Smart Account”

Things to do in “Smart Licensing”

●  Create a Virtual Account

●  Add users and manage roles

●  Manage user groups

●  Tag a Virtual Account

●  View the contract/agreement with Cisco

●  Check alerts

●  View and manage Smart Licensing

●  Register and manage devices

●  Convert classic licenses to Smart Licensing

●  Generate custom reports

●  Enable Smart Licensing notifications

●  View and manage on-premises accounts

●  View license activity

Check out the resources on demand:

●  Training Modules for Customers

●  Training Modules for Partners

Check out the resources on demand:

●  Manage Your Smart Licensing in SSM

License conversion – traditional licenses to Smart Licensing

The Smart Account administrator can convert traditional/classic licenses to Smart Licensing using self-service methods. Using Cisco Smart Software Manager, the Smart Account administrator can set up automatic device-led conversion for any new devices added to their Smart Account or licenses and PAKs that they choose to convert in bulk.

Check out the resources on demand:

Cisco recommends that customers assign traditional/classic licenses to Smart Licensing upfront when purchasing via commerce tools such as Cisco Commerce Workspace.

Check out the resources on demand:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *